• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

ویژگیهای منحصر به فرد سنگ گرانیت را بدانید

ویژگیهای منحصر به فرد سنگ گرانیت را بدانید

ویژگیهای خاص سنگ گرانیت

سنگ گرانیت که یکی از مهمترین سنگهای تزئینی است ، سنگ آتشفشانی است که بر اثر فوران ماگما که به سطح زمین می‌رسد و سرد می‌شود و عمل تشکیل سنگ در زیر زمین و در پوسته زمین (یک الی یک و نیم کیلومتری) اتفاق می‌افتد به دلیل مقاومت بالایی که دارد در نمای خانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سنگ گرانیت برای ساخت مجسمه و آثار هنری نیز استفاده می‌شود. غیر از آن برای نمای بیرونی خانه نیز می‌توان از گرانیت استفاده کرد.

گرانیت از سنگ کوآرتز، فلدپاست پتاسیم (مواد معدنی که حاوی سدیم هستند)، پلاژیوکلاز و بیوتیت، آهک و عناصر شیمیایی دیگری تشکیل شده است. در آن رنگ های طوسی و صورتی دیده می‌شود. بسیاری از معبدهای هندو و بناهای مصری با این سنگ ساخته شده‌اند. با ما همراه باشید تا شما را با ویژگیهای سنگ گرانیت بیشتر آشنا کنیم. معدن های سنگ گرانیت در کشورهای آسیای میانه مانند هندوستان، چین، تایوان، ویتنام و ایران یافت می شود.

سنگ گرانیت هر سرزمین، به دلیل بافت خاک آن منطقه با سرزمین دیگر، اندکی متفاوت است. این تفاوت در مقدار خمش و سایش سنگ، جذب آب و مقدار آهن موجود در آن نمایان می شود. بیشترین خرید انواع سنگ گرانیت به منظور بهره بردن از آنها در ساخت سازه های مختلف است. کیااستون یکی از بزرگ ترین فروشگاه سنگ های ساختمانی با ارائه باکیفیت ترین سنگ ها به قیمت رقابتی در خدمت صنعت ساخت وساز این مرزوبوم است.

ویژگی‌های سنگ گرانیت

  • دارای قدرت فنی و زیبایی شناختی است:

در پرداخت سطوح مختلف، که می تواند مورد استفاده قرار گیرد، سنگ گرانیت طیف وسیعی از نتایج زیبایی شناختی را ارائه می دهد. بازار در حال بازاریابی برای انواع جدیدی که در هر نقطه از جهان تولید می شود، است. به این ترتیب، این بخش به نوآوری مداوم در بازار نیازمند است. تنوع رنگ ها، بافت ها و طرح ها - میوه توسعه فن آوری های بی وقفه - هر نیاز طراحی را پوشش می دهد و به مراتب برتر از سایر محصولات محبوب است.

  • سنگ گرانیت پایدار است:

با توجه به منشاء طبیعی سنگ گرانیت و تبدیل محدود مواد خام، نیاز به تولید کمتر مصرف انرژی نسبت به سایر مواد مانند سرامیک یا بتن. گرانیت را با دوام آن، مصرف انرژی پایین تر در تولید و امکان استفاده مجدد و دفع آسان مشخص می کنند.اثرات زیست محیطی آن از طریق استخراج مواد خام آغاز می شود که تا رسیدن به دست تولید کننده به سختی می تواند از طریق هر گونه تغییری وارد محیط شود.

محصول بریده شده و پایانی در کارخانه بسته بندی می شود و از طریق کانال های توزیع عرضه می شود. در نهایت، این گرانیت ها به مصرف کننده یا کاربر نهایی می رسد. در پایان عمر مفید آن، تبدیل به زباله می شود که باید به درستی و با دقت مدیریت شود.

  • ویژگی ها و خصوصیات فیزیکی طبیعی خود را حفظ می کند:

سنگ گرانیت یکی از مصارف ساختمانی است که تقریبا همانطور که از طبیعت بیرون می آید بدون تغییر ساختار و ترکیب با مواد شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرد و تنها ابعاد و ظاهر مورد نیاز ارائه می شود. این ویژگی باعث ترکیب آن با طیف گسترده ای از مکمل ها و مواد فعلی مانند چوب، شیشه یا فولاد می شود و باعث دستیابی به طرح های منحصر به فرد می گردد.

سنگ گرانیت جامد و سازگار و با مقاومت بسیار انعطاف پذیر است و از عوامل کلیدی آن در دوام به شمار می آید، به عنوان مثال در روکش نما و یا یک مسیری که تحت فشارهای شدید مانند باد قرار می گیرد و همچنین مقاومت بالایی در سایش و سست شدن در هنگام عبور خودرو و یا عبور و مرور جمعیت عابرین پیاده دارد.

  • سنگ گرانیت مقرون به صرفه است:

هزینه های خریداری، گاهی بالاتر از سایر مواد جایگزین است اما گرانیت  دارای هزینه های نگهداری کم و همچنین عمر طولانی تر است.

  • سنگ گرانیت قابل اشتعال نیست:

نمره واکنش به آتش گرانیت "غیر قابل احتراق و عدم واکنش در برابر آتش" با نمره A1 است. علاوه بر این، در صورت آتش سوزی، ماده ای را که برای سلامتی مضر است آزاد نمی کند. و بدون شک این دلایل باعث می شود که گرانیت به عنوان انتخاب مطلوب در معماری معاصر شناخته شود.

سنگ گرانیت در معماری

در معماری هم برای نمای بیرونی خانه و هم برای داخل خانه استفاده می‌شود و خانه را آراسته و شیک می‌کند.راه پله ها را نیز می‌توان با لایه های از گرانیت پوشاند. متریال سنگی (مانند گرانیت) مناسب برای قسمت بیرونی خانه نیز هست؛ زیرا مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد. اما به طراحی دقیق احتیاج دارد و برای طراحی آن باید به محیط نیز توجه کرد. براساس شرایط محیطی باید متریال های مورد استفاده را ارزیابی کرد.

برای مشاوره خرید انواع سنگ گرانیت کلیک نمایید .

ویژگیهای منحصر به فرد سنگ گرانیت


برای مشاوره و یا خرید و فروش سنگ با سنگبری اورانوس در ارتباط باشد.

 

 

 

آخرین مقالات