• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

معرفی سنگ گرانیت مشکی

معرفی سنگ گرانیت مشکی

 سنگ گرانیت مشکی یکی از سنگ های ساختمانی است که در موارد بسیاری کاربرد دارد. این سنگ از کوارتز یا سیلیس، آمفیبول و برخی مواد معدنی دیگر تشکیل شده است. سنگ گرانیت مشکی از مقاومت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و برای سطوح داخلی و خارجی و نمای ساختمان قابل استفاده است.

استان اصفهان یکی از صنعتی ترین شهرهای ایران بوده و شهر نطنز نیز تولید کننده انواع سنگ های ساختمانی گوناگون است. سنگ گرانیت نطنز شهرت خاصی داشته و پاسخگوی بازارهای داخلی و خارجی نیز است.سنگ گرانیت نطنز از این جهت اهمیت دارد که میزان خلوص این سنگ بسیار بالا بوده و با سنگ های خارجی نیز قابل رقابت است.

شهر نطنز به علت داشتن معادن سنگ بسیار معروف می باشد.علت استحکام و مقاومت بالای آن وجود سیلیس در ساختار اصلی آن است و به دلیل استحکام بالای این نوع سنگ ، در نمای ساختمان و در محیط های مختلف قابل مصرف می باشد.یکی از زیباترین انواع پرداختها، پرداخت فلیم است و به سنگ گرانیتی که پرداخت فلیم بر روی آن اعمال شده باشد گرانیت فلیم می‌گویند.

پرداخت فلیم به معنای سوزاندن و آتش زدن سنگ گرانیت با حرارت مستقیم می باشد. معمولا این کار را به این علت انجام می‌دهند تا از لغزندگی سنگ ها در سطوح مختلف از جمله ورودی خانه ها و پله ها بکاهند. اگر به فکر داشتن یک نمای بسیار شیک و جذاب و مقاوم هستید، می توانید از سنگ گرانیت مشکی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی سنگ گرانیت پوست ماری

سنگ گرانیت مشکی در محیط های مختلف از جمله پاساژها و مراکز خرید، اسکله ها و پیاده روها، نمای داخلی و خارجی ساختمان نیز قابل استفاده است. برای اینکه بتوانید نمای مورد نظر را بسیار جذاب و چشمگیر نمایید، نیاز هست تا روی سنگ گرانیت مشکی، فینیشینگ انجام بدهید.این سنگ برای دیوارهای داخلی و بیرونی ساختمان، کف و پله قابل استفاده می باشد.

لازم به ذکر است که این سنگ آب کمی جذب کرده و از سختی و مقاومت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد از این نوع سنگ به دلیل مقاومت بالایی که نسبت به جذب آب و رطوبت دارند در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می کنند.یکی از دلایل استفاده از این نوع سنگ، سازگاری و تطابق با سایر عناصر داخلی خانه از جمله کف، دیوارها، کابینت و سینک ظرفشویی می باشد.

گفتنی است که این سنگ ها به راحتی با آب و صابون قابل شستشو بوده و مراقبت از آن ها نیز آسان است. در ذیل به کاربرد و ویژگی های این نوع سنگ اشاره کرده و توضیحاتی را در این خصوص به شما می دهیم.

 

موارد استفاده گرانیت مشکی نطنز
از سنگ گرانیت مشکی بیشتر برای دیوارها، پله ها، کف حیاط، پارکینگ و کف واحدهای تجاری و اداری استفاده می شود.
گرانیت مشکی نطنز در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و کمترین میزان تغییر رنگ و خوردگی را داراست. همچنین این سنگ آنتی باکتریال است که از تجمع آلودگی جلوگیری نموده و اجازه رشد قارچ و کپک را نمی دهد. از این رو قابل استفاده در آشپزخانه و همچنین آزمایشگاه ها به عنوان صفحه سنگی کابینت است.
همچنین در انواع مختلف مانند: فیلم شده و کوبیک تولید می شود که این فراوری ها در رمپهای پارکینگ و پیاده رو ها مورد استفاده قرار میگیرد.
و در نهایت به دلیل رنگ منحصر بفرد و زیبا، مکملی بسیار مناسب در کنار سنگهای دیگر در کاربرد ترکیبی به حساب می آید.

 

مزایای سنگ گرانیت مشکی

در این قسمت به مزایای سنگ گرانیت مشکی پرداخته و درباره کاربرد این سنگ نیز مطالبی را بیان می کنیم:

  • این سنگ ها بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل در نمای داخلی و خارجی ساختمانی قابل استفاده هستند
  • در برابر حرارت و دمای بالا مقاوم بوده و در بسیاری از محیط ها قابل نصب می باشد
  • از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار بوده و نسبت به آب و رطوبت نیز مقاوم هستند
  • قابلیت تطبیق با مواد و مصالح دیگر را داشته و به راحتی در محیط های مختلف قابل اجرا است
  • مواد استفاده شده در این نوع سنگ تجدید پذیر بوده و برای محیط زیست مضر نیست
  • به طور کلی این سنگ در محیط های مختلفی قابل استفاده است. مقاومت، کیفیت بالا، انعطاف پذیری و تطابق با محیط های مختلف و هم چنین زیبایی این نوع سنگ، باعث شده است که بسیاری از افراد به
  • استفاده از این نوع سنگ بپردازند

 

 

استفاده از گرانیت مشکی نطنز در فضاهای بیرونی

از مواردی استفاده از گرانیت مشکی نطنز در پله­ها و راه­های منتهی به ساختمان­ها، فضاهای باز مثل فضای سبز، پیاده­روها و پارک­ها می­توان یاد کرد.

استفاده از این سنگ در فضاهای داخلی

همچنین از مواردی که گرانیت مشکی نطنز کاربرد دارد در فضاهای داخلی مثل پارکینگ­ها، پله­ ها، موزه­ ها و گالری­ ها، بناهای تاریخی، مترو، سرویس­های بهداشتی، بیمارستان­ها و… است.

استفاده از سنگ گرانیت مشکی نطنز در طراحی داخلی

از گرانیت مشکی نطنز در طراحی داخلی آشپزخانه و میز استفاده می­شود. همچنین برخی از المان­ها، مجسمه­های تزیینی داخل ساختمان هم از این جنس است. بالاخره مشکی رنگ بودن آن باعث زیبایی و دوام است. گرانیت مشکی نطنز همیشه روی مُد است.

.

برای مشاهده انواع سنگ‌ گرانیت و کسب اطلاعات بیشتر درباره کلیک کنید.

این سنگ ها صیقل پذیری خوبی داشته و به شکل های مختلف نیز در می آیند. معمولا از این نوع سنگ ها در سنگ فرش ها، پیاده روها و فضای داخلی و خارجی (نمای ساختمان) استفاده می کنند.در حالت کلی سنگ گرانیت به صورت متنوع و با رنگ های مختلف قرمز، سفید، سیاه و... در بازار موجود می باشد و هر شخص متناسب با محیط و سلیقه خودش می تواند از این نوع سنگ ها استفاده نماید.

همچنین قابل ذکر است که سنگ گرانیت مشکی به دلیل ویژگی ها و کاربرد خاصی که دارد، گران تر از سایر سنگ های معدنی است.در مورد رنگ گرانیت مشکی باید بگوییم که این رنگ از بین نرفته و به صورت ثابت بر روی سنگ باقی می ماند. معمولا این نوع سنگ را از چندین معدن به دست آورده و با ایجاد تغییرات زیادی بر روی آن ها، به بازار ارائه می دهند.

قبل از خرید این سنگ ها حتما اطلاعات کافی در مورد آن ها کسب کرده و متناسب با محیط مورد نظر، خرید خود را انجام دهید


گرانیت مشکی

سنگ گرانیت چیست

فروش سنگ گرانیت مشکی

 سنگ ، سنگ گرانیت ، گرانیت ، مزایای سنگ گرانیت ، کاربرد سنگ گرانیت ، فروش سنگ گرانیت ، خرید سنگ گرانیت ، سنگ گرانیت نهبندان ، سنگ گرانیت خرمدره ، سنگ گرانیت آستان خرمدره ، سنگ گرانیت تکاب ، سنگ گرانیت نطنز ، سنگ گرانیت نطنز محمدی ، سنگ گرانیت سبز جنگلی ، سنگ گرانیت تایباد ، سنگ گرانیت نهبندان عتبات ، سنگ گل پنبه ای ، سنگ گرانیت سفید تکاب ، معادن سنگ گرانیت ، مراقبت از سنگ گرانیت 

 
 
آخرین مقالات