• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

سنگ گرانیت ، سنگی مناسب ساختمان سازی

سنگ گرانیت ، سنگی مناسب ساختمان سازی

سنگ گرانیت ، سنگی مناسب ساختمان سازی

سنگ گرانیت که یکی از انواع سنگ های مورد استفاده در ساختمان سازی است از سرد شدن مواد مذاب تشکیل می شود. پس در اطراف کوه های آتشفشانی این سنگ بیشتر از هر نقطه ی دیگر یافت می شود. ولی این به این معنا نیست که در قسمت های دیگر زمین سنگ گرانیت موجود نیست.

کانی های موجود در آن عبارتند از کوارتز، فلدسپار، میکا، طلق سیاه (بیوتیت) و آمفیبول. رنگ این سنگ آذرین بسته به نوع کانی و میزان آن، از خاکستری تا سفید، مشکی، سبز، شکلاتی، قرمز و … می باشد.از آنجایی که این سنگ در برابر عوامل مختلف از مقاومت خوبی برخوردار می باشد،

مکان یا قسمتی از ساختمان نیست که نتوان از آن استفاده کرد. پله، پارکینگ، کف و دیوار همه ساختمان ها با هر نوع کاربری ، همچنین برای کانتر، کابینت و سینک آشپزخانه، محوطه سازی در فضای شهری و شخصی، پیاده رو ها، جدول کشی، کارهای تزیینی و دکوراتیو، … میتوان از این سنگ استفاده می شود.

در بین همه ی سنگ های گرانیت ، تعدادی از آنها معروف تر هستند، مانند: گرانیت نهبندان ، گرانیت نطنز ، گرانیت تویسرکان ، گرانیت سبز جنگلی بیرجند ،گرانیت خرمدره ، گرانیت گل پنبه ای همدان و … .اگر بخواهیم لیستی از مقاوم ترین و سخت ترین سنگهای ساختمانی طبیعی تهیه کنیم، قطعا نام سنگ گرانیت در بالای این لیست قرار می گیرد.

  • مقاومت در برابر نفوذ آب:

سنگ گرانیت جز سنگ هایی است که تخلخل کمی دارد و همین ویژگی باعث شده است، جذب آب بسیار کمی داشته باشد.

  • مقاومت در برابر حرارت:

از سنگی که از مواد مذاب تشکیل می شود، نمی توان انتظار داشت که در برابر حرارت مقاومت کمی داشته باشد. بر همین اساس از آن در ساختمان سازی به صورت گسترده استفاده می شود.

  • مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی:

اگر از این سنگ در مکانی استفاده کرده اید که تماس مستقیم با مواد شیمیایی دارد و یا در معرض تردد زیاد می باشد، اصلا نگران از بین رفتن آن نباشید زیرا  مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی دارد.

  • همخوانی با دیگر مصالح ساختمانی :

یکی دیگر از ویژگی های سنگ گرانیت این است که با بقیه ی مصالح ساختمانی مانند چوب، شیشه، سیمان و … همخوانی دارد.

این سنگ دارای معایبی نیز هست که در ذیل به آن اشاره میکنیم :

  • وزن بیشتری نسبت به سایر سنگ های ساختمانی دارد، بنابراین اگر قصد دارید آنرا به عنوان سنگ نما استفاده کنید، حتما از پلاک استفاده کنید، چون ممکن است بعد از مدتی سنگ از کار جدا شود.
  • نصب ان زمان بر است.
  • یک سنگ سخت محسوب می شود پس استخراج و فراوری این سنگ نیازمند دستگاه و ماشین آلاتی هست که پرقدرت می باشند، همین امر باعث شده  گران تر از بقیه ی سنگ ها باشد.
  • عایق حرارتی و صوت نمی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید

.

سنگ گرانیت


سنگبری کریستال استون با تجربه فراوان و سابقه ای درخشان آماده مشاوره به شما عزیزان میباشد برای خرید و مشاوره کلیک نمایید .
آخرین مقالات