• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

کاربرد سنگ گرانیت مشکی

کاربرد سنگ گرانیت مشکی

ویژگیهای سنگ گرانیت مشکی

گرانیت های مشکی جز گرانیت های پرمصرف و بسیار زیبا هستند که در تمام قسمت های ساختمان کاربرد دارند. خوشبختانه کشور ایران از لحاظ ذغایر معدنی سنگی جایگاهی بسیار خوبی در دنیا دارد. کشورمان ایران مرغوب ترین سنگ های گرانیت ایرانی را فراوری و تولید کرده و در بازار سنگ داخلی و جهانی عرضه می کند.

بهترین سنگ گرانیت مشکی موجود در ایران عبارتند از: سنگ گرانیت مشکی نطنز، سنگ گرانیت مشکی پیرانشهر، سنگ گرانیت مشکی تویسرکان، …در این مقاله قصد داریم با این نوع سنگ گرانیت آشنا شویم پس با ما همراه باشید.سنگهای گرانیت جز سنگهای آذرین درونی هستند و به دلیل شرایط بسیار سخت در زمان تشکیل شدن، سنگ بسیار سخت و سنگینی به حساب می آیند. 

شاخصه اصلی سنگ گرانیت بافت دانه دانه ی متوسط تا درشت آن است. این دانه ها بر اساس میزان کانی های موجود در سنگ رنگهای متفاوتی دارند. رنگهایی مانند سیاه، سفید، خاکستری، قرمز و سبز،… .

انواع سنگ گرانیت مشکی

رنگ مشکی موجود در سنگ گرانیت به دلیل وجود کانی های بیوتیت و هورنبلند است. هرچقدر میزان این کانی ها بیشتر باشد، سنگ مشکی تر است. البته سنگ گرانیت مشکی در مقایسه با دیگر سنگ های ساختمانی مشکی، رنگ یکدست تری دارد. ناگفته نماند که میزان و نوع کانی بر روی مقاومت سنگها تاثیری ندارند.

بهترین سنگ گرانیت مشکی موجود در ایران عبارتند از: سنگ گرانیت مشکی نطنز، سنگ گرانیت مشکی پیرانشهر، سنگ گرانیت مشکی تویسرکان ، …سنگهای گرانیت مشکی دارای ویژگی ها و خصوصیت های مشترک می باشند. بنابراین آنها را به صورت کلی در زیر آورده ایم.سنگ های گرانیت همگی به دلیل ساختارشان، سنگ های ساختمانی بسیار مقاوم و محکمی هستند. این سنگ ها در برابر عوامل مختلف تخریب زا مقاومت بالایی داشته و عمر طولانی ای دارند. مهمترین ویژگی سنگهای گرانیت مشکی شامل:

  • مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی
  • مقاومت در برابر ضربه و خش
  • مقاومت در برابر آلودگی هوا
  • مقاومت در برابر تغیرات جوی مانند سرما، گرما، باد، گرد و غبار
  • عدم تغییر رنگ در برابر تابش خورشید
  • چسبندگی خوب به ملات
  • نگهداری راحت سنگ

به دلیل این خصوصیات بسیار عالیه، سنگ گرانیت مشکی را در همه قسمت های ساختمان می توان استفاده کرد. از نمای خارجی گرفته تا نمای داخلی. قسمت هایی مانند انواع دیوار ها، راه پله، کابینت و میزکانتر یا جزیره آشپزخانه، برای سنگ کف در کل ساختمان، برای سرویس بهداشتی، برای زیبایی سازی باغچه، … .

علاوه بر این از سنگ گرانیت مشکی در مکان های عمومی و پرتردد مانند پیاده رو ها، جدول کشی خیابان ها، ساختمان های تجاری، اداری، بیمارستان ها، … هم به فراوانی کاربرد دارند. همچنین سنگ گرانیت را می توان در ترکیب با مصالح دیگر استفاده کرد.

قیمت سنگ گرانیت مشکی

قیمت سنگ گرانیت مشکی مانند سایر سنگهای ساختمانی به عوامل متعددی بستگی دارد. مهمترین فاکتورهای قیمت گذاری سنگها عبارتند از:

1-کیفیت و آنالیز سنگ:

مهمترین پارامتر کیفیت سنگ، آنالیز فیزیکی و شیمیایی آن می باشد. هر چه قدر آنالیز سنگ گرانیت به حد مطلوب نزدیکتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است و به مراتب قیمت بالاتری خواهد داشت.

2-قطر و ابعاد سنگ:

گاهی اوقات سنگ های گرانیت را بسته به نوع کاربردشان با ضخامت های متفاوت برش می دهند. برای مثال ضخامت سنگ 3-نما به جهت اسکوپ کردن با ضخامت سنگ کف متفاوت است. همچنین ابعاد سنگ، نقش تعیین کننده ای در تعیین قیمت سنگ دارد. همیشه سنگ اسلب گرانتر از سنگ تایل می باشد.

3-سورت دقیق سنگ:

سورت بندی سنگهای گرانیت بعد از مرحله ساب و برش سنگ سورت بندی می شوند. سنگ های گرانیت فاقد لکه و یکنواخت، قیمت بالاتری دارد.

4-نوع فرآوری سنگ:

نوع فرآوری سنگ نقش تعیین کننده ای در قیمت سنگ گرانیت دارد. دقت در برش و گونیا بودن سنگ، میزان ساب و پولیش سنگ در قیمت آن تاثیر خواهد داشت.سنگ گرانیت علاوه بر استفاده فراوان در داخل کشور از مهمترین سنگهای صادراتی ایران هم به حساب می آید.

صنايع سنگبری کريستال با بيش از ٣٠ سال سابقه با مدیریت برش و توليد انواع سنگهای گرانيت از معادن مختلف مشغول کار بوده و هم اکنون درحال برش تخصصی سنگ گرانیت در ابعاد و اندازه های گوناگون (از ضخامت 1cm تا ضخامت 20cm و تا عرض 80cm ) و محصولاتش را با کمترين تلورانس ممکن به بازار عرضه می نمايد از شاخصه های بارز اين سنگبری ميتوان به سابقه درخشانش در زمينه صادرات سنگ گرانيت به کشورهايی همچون ترکيه-ترکمنستان-عراق-ارمنستان-اذربایجان-روسیه-بلغارستان-رومانی-بلاروس والمان اشاره کرد و همچنين دارنده گواهينامه بين المللی سيستم مديريت يکپارچه IMS کشورهای انگلستان وايرلند ميباشد و در نهايت هم اکنون با بدست آوردن گواهينامه های بين المللی ISO 9001 ISO 14001 OHSAS 18001 .با افتخار در حال خدمتگذاری به مردم شريف ايران ميباشد


سنگ گرانیت 

سنگبری کریستال

سنگ گرانیت مشکی

 

آخرین مقالات