• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

با صفحه کابینت سنگ گرانیت آشنا شوید

با صفحه کابینت سنگ گرانیت آشنا شوید

صفحه کابینت گرانیت ارزش آشپزخانه شما را بالا می برد. گرانیت یک سنگ طبیعی است که ارزش افزوده دارد و استفاده از آن در آشپزخانه یک سرمایه به شمار می آید و قیمت خانه شما را بالا می برد. اما آیا گرانیت واقعا برای صفحه کابینت آشپزخانه شما مناسب است؟ برای جواب دادن به این سوال باید با مزایا و معایب سنگ گرانیت آشنا شوید سپس تصمیم بگیرید.

صفحه کابینت سنگ گرانیت

گرانیت یک سنگ آذرین دانه درشت است که از کوارتز، فلداسپات و پلاژیوکلاز تشکیل شده است. گرانیت به همراه سیلیس و انواع مواد معدنی دیگر به آرامی در زیر زمین ساخته می شود.

فرآیند به وجود آمدن و مواد تشکیل دهنده گرانیت این ماده را فوق العاده سخت و مقاوم کرده و باعث شده طرح و نقش های بسیار زیبایی به طور طبیعی در آن شکل بگیرد. محل تشکیل سنگ گرانیت زیر زمین یا در معادن است.

کاربردهای سنگ گرانیت

  • صفحه روی کابینت و جزیره
  • دیوارپوش
  • کفپوش
  • سرویس بهداشتی
  • سینک ظرفشویی
  • نمای ساختمان
  • میز کانتر
  • محوطه سازی

صفحه کابینت گرانیت

پیش از روی کار آمدن سنگ های مصنوعی مثل کورین یا کوارتز، گرانیت قدیمی ترین متریال برای صفحه روی کابینت بوده است. امروزه حتی با وجود متریال های متنوع مثل کورین، کوارتز، سرامیک، لمینت و … هنوز هم گرانیت محبوبیت خود را از دست نداده است. دلیل اصلی آن طبیعی بودن سنگ گرانیت و ارزش افزوده آن است.

مزایای سنگ کابینت گرانیت

صفحه کابینت گرانیت علاوه بر رنگ و جلای مخصوصی که به فضای آشپزخانه می دهد مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

فاقد مواد شیمیایی مضر

گرانیت یک سنگ صد در صد طبیعی و بدون مواد شیمیایی مضر است. گرانیت به دلیل قابل بازیافت بودن به محیط زیست نیز آسیبی نمی رساند.

طرح منحصر به فرد

گرانیت یک سنگ طبیعی است در نتیجه طرح آن نیز طبیعی و کاملا منحصر به فرد است. طرح و رنگ گرانیت به محل تشکیل سنگ گرانیت بستگی دارد.

سرمایه بلند مدت

صفحه کابینت گرانیت ارزش خانه شما را بالا می برد. در صورت نگه داری درست حتی پس از گذشت چندین سال از ارزش آن کم نمی شود. بنابراین سنگ کابینت گرانیت یک سرمایه گذاری بلندمدت به حساب می آید.

بسیار سخت و مقاوم

سیلیس پس از الماس سخت ترین ماده دنیا است بنابراین سنگ گرانیتی روی کابینت بسیار مستحکم بوده و به سختی خراش برمیدارد.

مقاوم در برابر حرارت

مقاومت سنگ گرانیتی روی کابینت در برابر حرارت بالا مثال زدنی است! صفحه کابینت گرانیت از این لحاظ بسیار بهتر از کورین یا کوارتز عمل می کند.

مقاوم در برابر اسید و مواد شیمیایی

مواد اسیدی و شیمیایی به سختی می توانند به سنگ کابینت گرانیت آسیب برسانند. اما در صورت تماس طولانی مدت این گونه مواد با سطح گرانیت ممکن است آب بندی آن را از بین ببرد و به آن آسیب برساند.

معایب سنگ گرانیت

بررسی معایب سنگ گرانیت در کنار مزایای آن واجب است. بسیاری از معایب سنگ گرانیت که در ادامه به آن اشاره می کنیم با آب بندی سالانه رفع می شوند.

لکه پذیری

سطح گرانیت متخلخل بوده و در صورت ماندن آب یا مواد غذایی، آنها را جذب می کند و باعث ایجاد لکه می شود. به منظور رفع این مشکل سنگ گرانیتی روی کابینت را سالی یک بار آب بندی می کنند.

قیمت بالا

قیمت سنگ گرانیت روی کابینت بسیار بالاتر از متریال های دیگر برای صفحه روی کابینت است.

نصب صفحه کابینت گرانیت

برای نصب اسلب گرانیت حتما باید از یک نصاب متخصص و متبحر کمک بخواهید. سنگ گرانیت وزن بالایی دارد و نصب آن سخت تر می باشد. به علاوه برای کارایی بهتر باید حتما به شیوه درستی آب بندی شود. آب بندی صحیح موجب پر شدن منافذ سطح گرانیت شده و در نتیجه لکه آب و چربی را جذب نمی کند.

پنهان نبودن درزها

صفحه کابینت گرانیت بدون درز نیست. با این وجود یک نصاب حرفه ای می تواند درزها را تا حدی پنهان کند.

عدم ترمیم پذیری

سنگ گرانیتی روی کابینت بسیار محکم و مقاوم بوده و به ندرت آسیب می بیند. اما در صورت آسیب دیدن به راحتی قابل بازسازی و ترمیم نیست.

محدود بودن طرح ها

هنگام خرید صفحه کابینت گرانیت ما به طرح هایی طبیعت به ما اهدا کرده محدود شده ایم و انتخاب های گسترده ای پیش روی ما نیست. البته این مورد برای کسانی که عاشق طبیعت هستند ویژگی مثبت به شمار می آید!

ابعاد اسلب سنگ گرانیت

سنگ گرانیت معمولا در اسلب های بزرگ برش می خورد. اصولا به ورقه سنگ هایی که عرض آنها بالاتر از 70 باشد اسلب می گویند. حداکثر اندازه برای سنگ اسلب گرانیت 250 در 300 سانتیمتر است. ضخامت سنگ اسلب گرانیت نیز معمولاً ۲ سانتی متر میباشد.

صفحه کابینت سنگ گرانیت


سنگبری کریستال استون با تجربه فراوان و سابقه ای درخشان آماده مشاوره به شما عزیزان میباشد برای خرید و مشاوره کلیک نمایید .

آخرین مقالات