• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

سنگ گرانیت و مزایای آن

سنگ گرانیت و مزایای آن

یکی از انواع سنگ های ساختمانی ، سنگ گرانیت می باشد. سنگ گرانیت همانطور که همه می دانند از سرد شدن مواد مذاب تشکیل می شود. پس در اطراف کوه های آتشفشانی این سنگ بیشتر از هر نقطه ی دیگر یافت می شود. ولی این به این معنا نیست که در قسمت های دیگر زمین سنگ گرانیت موجود نیست.

سنگ گرانیت جز آن دسته از سنگ های ساختمانی است که بیشترین معادن را در سطح جهان و کشور دارد.کانی های موجود در سنگ گرانیت عبارتند از کوارتز، فلدسپار، میکا، طلق سیاه (بیوتیت) و آمفیبول. رنگ این سنگ آذرین بسته به نوع کانی و میزان آن، از خاکستری تا سفید، مشکی، سبز، شکلاتی، قرمز و … می باشد.

سنگ گرانیت و مزایای آن

در این مقاله میخوانید :

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت جز سنگهای بسیار سخت و بادوام است و از قابلیت صیقل پذیری بالا برخوردار می باشد. سنگهای گرانیتی در رنگ های قرمز، سیاه، قهوه ای، شکلاتی، صورتی، آبی و سبز یافت می شوند. دانه بندی آن ها درشت است و با چشم قابل مشاهده می باشد.

مقاومت این محصول نسبت به انواع مرمر و سنگ تراورتن بیشتر است و سطح صیقلی و درخشان آن نیز بیشتر حفظ می شود. این متریال متداول ترین سنگ ساختمانی است که در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد و از آن برای سنگفرش، روکابینتی و راه پله ها استفاده می شود.

کاربرد سنگ گرانیت

از آنجایی که سنگ گرانیت در برابر عوامل مختلف از مقاومت خوبی برخوردار می باشد، مکان یا قسمتی از ساختمان نیست که نتوان از این سنگ استفاده کرد.

از سنگ گرانیت میتوان برای پله، پارکینگ، کف و دیوار همه ساختمان ها با هر نوع کاربری استفاده کرد. همچنین برای کانتر، کابینت و سینک آشپزخانه، برای محوطه سازی در فضای شهری و شخصی، پیاده رو ها، جدول کشی، کارهای تزیینی و دکوراتیو، … از این سنگ استفاده می شود.

از مزایای سنگ گرانیت میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

      • تنوع طرح و رنگ :

سنگ گرانیت با تنوع بالایی از طرح، رنگ و بافت در طبیعت موجود است و همین امر باعث شده از این متریال برای زیباسازی ساختمان استفاده شود. گرانیت بدون نیاز به طراحی دارای زیبایی منحصر بفرد است و رنگ های متنوع آن گزینه های بی شماری برای انتخاب پیش روی مصرف کنندگان قرار می دهد.

با استفاده از این محصول به راحتی می توان در فضا هارمونی ایجاد کرد و از همخوانی رنگ آن با سایر عناصر موجود در فضا لذت برد. خاکستری، سفید، مشکی، سبز و قرمز از جمله رایج ترین رنگ های گرانیت هستند.

      • دوام و طول عمر بالا :

گرانیت نمونه ای از انواع سنگ ساختمانی است که بدون ایجاد تغییر در ساختار یا رنگ آن در طیف وسیعی از کاربردها کارایی لازم از خود نشان می دهد. برای استفاده از این متریال تنها کافیست آن را پس از استخراج و انتقال به سنگبری به ابعاد مورد نظر برش داد. چنین سنگی سخت و مقاوم است اما در عین حال انعطاف پذیر بوده و اگر تحت فشار یا سایش قرار گیرد به آن هیچ آسیبی وارد نخواهد شد.

      • قیمت مناسب :

این محصول در مقایسه با سایر نمونه ها از قیمت مناسب تری برخوردار است؛ زیرا منابع آن به وفور در کشور یافت می شوند. همچنین هزینه های مربوط به نگهداری از آن پایین تر می باشد.

      • همخوانی با سایر مصالح:

با استفاده از این سنگ می توان به طرح های بی نظیر در صنعت معماری دست یافت. یکی از مزایای بارز آن قابلیت استفاده در کنار سایر مصالح نظیر فولاد، چوب و شیشه است. از این رو می توان آن را متریالی مکمل برای ساختمان در نظر گرفت؛ زیرا زیبایی و شخصیت خود را به خوبی حفظ کرده و با سایر مصالح سازگاری پیدا می کند.

      • مقاومت در برابر حرارت :

استحکام این متریال در برابر حرارت بالا فوق العاده است، از این رو از آن برای ساخت کانتر آشپزخانه استفاده می شود؛ زیرا بدون هیچ نگرانی می توان ظروف داغ را روی آن قرار داد.

      • سازگاری با محیط زیست :

گرانیت ماده ای خام است که از منابع موجود در طبیعت استخراج می شود، از این رو برخلاف سایر مصالح نیاز به هزینه و وقت بسیار برای تولید ندارد. این ماده بادوام تجدیدپذیر است و حتی سال ها پس از استفاده می توان آن را بازیافت نمود.

        • مقاومت در برابر نفوذ آب:

گرانیت سنگی غیر متخلخل است و در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. از این محصول برای ساخت سینک روشویی، سینک آشپزخانه، کانتر و کفپوش استفاده می شود؛ زیرا آب و رطوبت مقاومت آن را از بین نخواهد برد.

        • مقاومت در برابر خوردگی:

این سنگ در برابر خوردگی بسیار مقاوم است، به همین دلیل اگر بر روی آن مواد شیمیایی ریخته شود دچار آسیب نخواهد شد.

        • مقاومت در برابر خراشیدگی و سائیدگی:

این متریال ماده ای سخت و بسیار مقاوم است که در برابر خط و خش آسیب ناپذیر می باشد. این سنگ انتخابی مناسب برای سنگ راه پله است؛ زیرا در اثر رفت و آمد مداوم، دچار سائیدگی نمی شود.

سنگ گرانیت و مزایای آن


سنگبری کریستال استون با تجربه فراوان و سابقه ای درخشان آماده مشاوره به شما عزیزان میباشد برای خرید و مشاوره کلیک نمایید .

آخرین مقالات