• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

انواع سنگ گرانیت سفید

انواع سنگ گرانیت سفید

انواع سنگ گرانیت سفید 

سنگ گرانیت از جمله سنگهای ساختمانی است که در رنگبندی تنوع زیبا و کاربردی دارد ، به طوریکه می توان انواع آن را در رنگ بندی های بسیار زیبا همچون سبز ، قرمز ، فیروزه ای ، سفید گل پنبه ای ، مشکی و … یافت . هرکدام ازآن ها بنا بر کانی های تشکیل دهنده دارای رنگ و خواص منحصر به خود هستند که در رفتار آن ها نسبت به محیط تاثیر گذاشته است .

از آنجایی که سنگ های گرانیت جزء سرسخت ترین سنگ های ساختمانی هستند ؛ شاهد کاربرد فراوانشان بالاخص در اماکن عمومی هستیم . با ما همراه باشید تا با یک رنگ کاربردی این سنگ اشنا شویم .همانطور که می دانید بهترین نوع سنگ کف ، گرانیت هستند . چرا که بر اثر تردد، به مرور زمان سنگ دچار سایش می شود و اگر ازمقاومت خوبی هم برخوردار نباشد ، در برابر فشار و ضربه دوام نمی آورد .

از طرفی همین رفت و آمدهای بسیار موجب کثیفی و آلودگی بیشتر سطح می شود و درنتیجه به نظافت بیشتر نیازخواهند شد . بنابراین سنگ گرانیت گزینه برای انتخاب است . اما علاوه بر جنسیت سنگ ، رنگ آن هم ، اهمیت زیادی دارد . چرا که به لحاظ روانشناسی رنگ بر روحیات ورفتار انسان تاثیرگذار است

چرا گرانیت سفید به مشکی برتری دارد ؟

مکانی را تصور کنید که در آن رنگ تیره بر فضا غالب شده است. ماندن در چنین فضایی احساس غم ، ترس و اضطراب را به انسان می دهد .به همین خاطر تحمل چنین محلی سخت و عذاب آور است ! حال همین مکان را در تلفیق با رنگ روشنی همچون سفید یاطوسی روشن در نظر بگیرید . احساس آرامش و آسودگی خیال می یابید و از نگاه کردن به محیط خسته و دلزده نخواهید شد . پس اگر قرار است برای مکان عمومی همچون مترو ، آموزشگاه ها ، ادارات و … سنگ مناسبی انتخاب کنید ، بی شک آن سنگ می تواند یکی از انواع سنگ های گرانیت سفید باشد .

حال اگر دوست دارید زیبایی بصری بیشتری ایجاد کنید و فضا را ازیکنواختی خارج کنید ، می توانید از گرانیت مشکی نطنز یا گرانیت های رنگی همچون گرانیت سبز جنگلی ، گرانیت قرمز یزد و… به صورت ترکیبی یا برای حاشیه ها استفاده کنید . سنگ کف گرانیت سفید  موضوع دیگر در رابطه با جنسیت و پرداخت است .

به دلیل آنکه گرانیت های مشکی از کانی های سخت تری تشکیل شده اند ، برش بسیار سخت تری هم دارند . اما گرانیت های سفید به دلیل جنس نرم تر، برش و پرداخت راحت تری دارند. از این رو قیمت تمام شده کمتری هم دارند . این تفاوت قیمت ، بخصوص در پروژه های بزرگ ؛ موجب رغبت بیشتر مهندسین و پیمانکاران به استفاده از گرانیت های سفید شده است .

مورد مهم دیگر که کمتر به آن اهمیت داده می شود ، بحث کثیفی سنگ است . همانطور که می دانید رنگ مشکی گرد وغبار و کثیفی را بیش از رنگ روشن نشان می دهد و در نتیجه مرتبا نیاز به نظافت دارد . از طرفی چنانچه خشی بروی سنگ ایجاد شود ، بیشتر خود را نشان می دهد .

در یک نگاه کلی می توان گفت که گرانیت ها ازهمه نظر مقرون بصرفه تر از مرمریت ها هستند . به همین خاطر در اغلب پروژه های بزرگ شاهد کاربرد آن ها خصوصا برای کف پوش هاهستیم .حال به معرفی تعدادی ازمعروف ترین سنگ گرانیت های سفید بازار می پردازیم .
انواع محبوب سنگ گرانیت سفید :
*سنگ گرانیت سفید نهبندان
*سنگ گرانیت سفید نطنز
*سنگ گرانیت سفید زاهدان
*سنگ گرانیت سفید بروجرد
*سنگ گرانیت سفید تکاب
*سنگ گرانیت مروارید مشهد

بیشترببینید :سنگ گرانیت و رنگبندی آن  

درمیان سنگ های نام برده ، گرانیت سفید نهبندان ( گرانیت گل پنبه ای ) دانه بندی درشت تری دارد و دانه های مشکی آن بیشتر از سایرین است . همین موضوع سبب افزایش استحکام این سنگ شده است . اما ازطرفی فرآوری آن را مشکل تر نموده و باعث بالارفتن قیمت سنگ گرانیت سفید نهبندان شده است . این سنگ در دو سورت استخراج می شود . یکی متمایل به کرم پرتقالی و دیگری متمایل به طوسی است که کرم پرتقالی آن ، استقامت بهتری دارد .

درکنار نهبندان رغیب سختی همچون گرانیت سفید نطنز قرار دارد که دانه بندی ریزتری داشته و به دلیل وجود دانه های سیاه متمایل به قهوه ای به گرانیت دانه فلفلی معروف است .

در منطقه نطنز علاوه بر گرانیت سفید ، سنگ گرانیت مشکی هم استخراج می گردد که ازکیفیت بسیار بالایی دارد و اغلب برای ترکیب با رنگ های روشن از این سنگ بادوام و مستحکم استفاده می شود . از آنجایی که گرانیت های منطقه نطنز ازمشخصه های فیزیکی بسیار خوبی برخوردارند ، به صورت کوپ یا فرآوری شده به دیگر کشورها صادرمی شوند . همچنین به دلیل آنکه ازچندین معدن استخراج می شود مشکلی در تامین آن وجود نخواهد داشت .

پس تا کنون با دونمونه ازبهترین سنگ های گرانیت سفید آشنا شدید . این دوسنگ تمام آنچه یک مشتری از سنگ سفید بخواهد را دارند ، ازاین رو با تقاضای بسیار بالایی همراهند . بعد ازآن نوبت به معرفی گرانیت سفید بروجرد می رسد .

این سنگ شبیه به سفید نطنز است با این تفاوت که دانه بندی اش درشت تر است و به لحاظ جنسی کمی ضعیف تر از آن است . گرانیت بروجرد دارای تخلخل و جذب آب بیشتری نسبت به گرانیت های نام برده (به غیر از گرانیت مروارید مشهد) است .

سنگ گرانیت مروارید مشهد  ازتمام سنگ های سفید معرفی شده روشن تر است . این سنگ مناسب کسانی است که برای کف پوش به دنبال سنگی ارزان قیمت و روشن هستند و تمایل به استفاده از مرمریت ها را ندارند . چرا که این سنگ به نوبه خود کیفیت مطلوبی دارد و از مرمریت ها و تراورتن ها بسیار مقاوم تر است . اما اگر با گرانیت های مشابه خود مقایسه شود ، پایین ترین رتبه را به خود می گیرد . به همین خاطر بهتر است برای مکان های بسیار شلوغ و در تماس دائم با رطوبت ، استفاده نشود . این سنگ به سبب رنگ روشن و قیمت مناسب ، بازار نسبتا خوبی دارد .

گرانیت مروارید مشهد در دسته سنگ های گابرو قرار دارد . سنگ گابرو نیز به لحاظ سختی و مقاومت ، در جایگاهی بعد از گرانیت ها قرار گرفته است . همچنین بخشی از معادن گرانیت نطنز هم جزء گابرو ها به شمار می روند .

بیشتر بخوانید: سنگ جدولی چیست

یکی دیگر از سنگ های گرانیت سفید ، گرانیت سفید زاهدان است که با توجه به ظرفیت معدنش ، به طور محدود استخراج و فرآوری می شود . این سنگ نیز جزء سنگ های سفید مرغوبی است که از نظر جنسی کمی بهتر از نطنز است و ظاهر روشن تری دارد . اما به فراوانی معادن نطنز نبوده و قیمت بالایی هم دارد .

سنگ توپر و سخت دیگر بازمینه روشن و دانه های مشکی و طوسی ، سنگ گرانیت سفید تکاب است . این سنگ به دلیل مقاومت بالا و جذب آب بسیار کم ، گزینه ای مناسب برای استفاده در بخش های مختلف ساختمان است . سنگ گرانیت سفید  جمع بندی از آنجایی که تنوع سنگ ها بسیار است ، سعی نمودیم ۶ نمونه از شناخته شده ترین گرانیت های سفید بازار را معرفی کنیم .

با مقایسه ای که انجام شد ، کارشناسان ما پیشنهاد می کنند برای انتخاب سنگ کف ، ابتدا نوع کاربری ساختمان و میزان تردد آن را در نظر بگیرید . هرچه ترافیک مکان مدنظر کمتر باشد ، سنگ انتخابی می تواند ضعیف تر انتخاب شود .

مورد دیگر در رابطه با گرانیت های سفید ، شباهت ظاهری بسیار زیاد آن ها به یکدیگر است . به همین خاطر اگر تمایل دارید علاوه بر کف ، در دیوارها هم سنگ سفید به کار ببرید ؛ می توانید ازنمونه های ارزان تر آن ها مثل مروارید مشهد استفاده کنید .

به طور کل در لیست بالا ، گرانیت سفید نطنز اولین پیشنهاد ما به شماست . چرا که هم به لحاظ کاربری مناسب استفاده در تمامی بخش های ساختمان ( کف ، دیوار و…) است وهم به صورت انبوه تولید می شود و مشکلی در تامین سنگ وجود نخواهد داشت . از طرفی قیمت نسبتا خوبی در مقایسه با کیفیتش دارد .

در پایان:

صنايع سنگبری کريستال با بيش از ٣٠ سال سابقه با مدیریت برش و توليد انواع سنگهای گرانيت از معادن مختلف مشغول کار بوده و هم اکنون درحال برش تخصصی سنگ گرانیت در ابعاد و اندازه های گوناگون (از ضخامت 1cm تا ضخامت 20cm و تا عرض 80cm ) و محصولاتش را با کمترين تلورانس ممکن به بازار عرضه می نمايد از شاخصه های بارز اين سنگبری ميتوان به سابقه درخشانش در زمينه صادرات سنگ گرانيت به کشورهايی همچون ترکيه-ترکمنستان-عراق-ارمنستان-اذربایجان-روسیه-بلغارستان-رومانی-بلاروس والمان اشاره کرد و همچنين دارنده گواهينامه بين المللی سيستم مديريت يکپارچه IMS کشورهای انگلستان وايرلند ميباشد و در نهايت هم اکنون با بدست آوردن گواهينامه های بين المللی ISO 9001 ISO 14001 OHSAS 18001 .با افتخار در حال خدمتگذاری به مردم شريف ايران ميباشد


سنگ گرانیت سفید 

قیمت سنگ گرانیت سفید

خرید سنگ گرانیت سفید

آخرین مقالات