• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

معرفی 22 مدل سنگ گرانیت ایرانی و خارجی

معرفی 22 مدل سنگ گرانیت ایرانی و خارجی

 امروزه بسیاری از طراحان برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی و خارجی ساختمان ها، از انواع سنگ چینی ،  سنگ گرانیت ، سنگ مرمریت و سایر سنگ های ساختمانی دیگر استفاده می کنند. هر یک از سنگ های ساختمانی دارای مشخصات و ظاهری بسیار متفاوت هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سنگ گرانیت ساختمانی و مشخصات فنی هر یک از آن ها، بپردازیم.

سنگ های گرانیت ایرانی و خارجی یکی از محبوب ترین انواع سنگ های ساختمانی هستند که در حالت طبیعی دارای ظاهر و بافتی متمایز هستند، اما پس از برش می توان آن ها را به اندازه های دلخواه صیقل داد. سنگ های گرانیت یک نمونه سنگ آذرین است که دارای محتوای کوارتز 20 درصدی و حتی بالاتر می باشد.

رنگ های طبیعی موجود در سنگ گرانیت به دلیل ترکیبات کانی های بسیار خاصی که در آن وجود دارد، باعث تنوع رنگی بسیار بالا در آن ها شده است. سنگ های گرانیت به دلیل ظاهر زیبا و استحکام بسیار زیادی که دارند، امروزه به صورت گسترده در پروژه های ساخت و ساز استفاده می شوند.

انواع سنگ گرانیت ساختمانی

هنگام خریداری سنگ های گرانیتی بهتر است درباره خواص و مشخصات فنی هر یک از آن ها اطلاع داشته باشید. با بررسی خواص سنگ گرانیت می توان هویت سنگ ها را بررسی کرد. در زمان خرید سنگ گرانیت بهتر است فاکتورهایی از جمله سختی، رنگ، شکست، درخشندگی، مقاومت فشاری و غیره را بررسی کنید. در ادامه به معرفی چند نمونه سنگ گرانیت ایرانی و خارجی می پردازیم:

1-سنگ گرانیت چینی : سنگ های گرانیت چینی دارای استحکام و دوام بسیار بالایی هستند. امروزه بسیاری از طراحان داخلی از این نوع سنگ برای پروژه های ساختمانی به وفور استفاده می کنند. سنگ های چینی انواع مختلفی دارند که کاربرد هر یک از آن ها نیز متفاوت است.

2-سنگ گرانیت بروجرد : از سنگ گرانیت بروجرد می توانید در اکثر فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کنید. آن ها در برابر سرما و گرما و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند. هرچقدر ضخامت و ابعاد این نوع سنگ بیشتر باشد، قیمت خرید آن ها نیز افزایش می یابد. این مدل سنگ یک نمونه سنگ گرانیت ایرانی است که از معادن شهر لرستان استخراج می شوند.

3-سنگ گرانیت نطنز : سنگ های گرانیت نطنز یک نمونه سنگ آذرین است که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی، بسیار مقاوم است. به دلیل متریالی که در سنگ های ساختمانی به کار رفته است در گذر زمان سطح آن ها، گرد و غبار و آلودگی زیادی جذب نمی کند. از آن ها می توانید در راهروها، کف و دیوار ساختمان ها، لابی و غیره استفاده کنید. سنگ گرانیت نطنز در برابر نفوذ آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. این مدل سنگ را می توان از معادن شهر اصفهان، استخراج کرد.

4-سنگ گرانیت تایباد : سطح روی این مدل سنگ بسیار براق است، این امر باعث افزایش زیبایی سنگ های گرانیت تاباد شده است. این نوع سنگ در مقایسه با سایر سنگ های گرانیت داخلی، دارای رنگ های زیبا و بسیار گرمی هستند. تخلخل سنگ های تایباد بسیار کم است. برای مشاهده و خرید این محصول کلیک نمائید.

5-سنگ گرانیت سبز خاتم : این مدل سنگ دارای بافت های بسیار ریزی است. شما عزیزان می توانید از سنگ گرانیت سبز خاتم در فضای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کنید. این نوع سنگ در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. بسته به نوع فرآوری و کیفیت برش سنگ، قیمت نهایی آن ها نیز تغییر می کند.

6-سنگ گرانیت خرم دره شکلاتی : برای افزایش مقاومت سنگ در برابر رطوبت می توانید از رزین بر روی سطح آن ها استفاده کنید. این نوع سنگ در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است.برای مشاهده و خرید این محصول کلیک نمائید .

7-سنگ گرانیت مشکی الموت : زمینه رنگی این نوع سنگ، مشکی است و دانه های رنگی سفیدی بر روی آن ها وجود دارد. استفاده از آن ها در راه پله ساختمان ها، یک انتخاب عالی است.

8-سنگ گرانیت جنگلی : این مدل سنگ یک نمونه سنگ گرانیت ایرانی است که از معادن بیرجند استخراج می شوند. سنگ های گرانیت سبز جنگی از مقاوم ترین سنگ های ساختمان به حساب می آیند. برای مشاهده پروژه کار شده سنگ گرانیت سبز جنگلی کلیک نمائید..

9-سنگ گرانیت پرتقالی : این نوع سنگ به صورت سنگ گرانیت ایرانی و خارجی در بازار به فروش می رسند. اکثر سنگ های گرانیت پرتقالی خارجی از کشورهای چین و هند وارد می شوند. معادن تولیدکننده این نوع سنگ در کشور ایران، بسیار محدود است. استفاده از سنگ های گرانیت پرتقالی در پروژه های ساختمانی می تواند ظاهر بسیار لوکسی به ساختمان ها ببخشد.

10-سنگ گرانیت بهاره زنجان : این نوع سنگ در معادن سنگ شهر زنجان موجود می باشند. در فصل زمستان سنگ گرانیت بهاره زنجان را نمی توانید از معادن استخراج کنید. قیمت سنگ بر اساس نوع فرآوری و درجه بندی به کار رفته در سنگ، تغییر می کند.

11-سنگ گرانیت مروارید : این نوع سنگ یک نمونه سنگ گرانیت ایرانی است که از معادن شهر مشهد قابل استخراج است. تنوع در رنگ و بافت این نوع سنگ، باعث شده است تا  از آن ها به وفور در پروژه های ساخت و ساز استفاده کنند. سنگ های گرانیت مروارید از ترکیبات رنگ سفید و خاکستری تشکیل شده اند.

12-سنگ گرانیت کاپوچینو : سنگ های گرانیت کاپوچینو یک نمونه سنگ ایرانی است که از ترکیبات رنگی بسیار خاص در آن ها استفاده شده است. مقاومت سایشی این نوع سنگ بسیار زیاد است.

13-سنگ گرانیت فیروزه ای : این مدل سنگ دارای زمینه رنگی بسیار خارق العاده ای است. از سنگ گرانیت فیروزه ای می توانید درقسمت های مرطوب و در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها از آن استفاده کرد. آن ها از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. در صورت استفاده از سنگ های گرانیت فیروزه ای در پروژه های ساخت و ساز می توانید ظاهری مدرن به ساختمان های خود ببخشید.

14-سنگ گرانیت سانتا گلد : این مدل سنگ دارای زمینه رنگی، کرم رنگ است. سنگ های گرانیت سانتا گلد دارای ابعاد اسلب است، به طوری که می توان آن ها را در سایز و ابعاد مختلف به راحتی برش داد. شما عزیزان می توانید بسته به نیاز خود ابعاد مختلف این نوع سنگ را از مراکز عرضه کننده سنگ های ساختمانی، سفارش دهید.

15-سنگ گرانیت دلیکیت : نوع فرآوری این نوع سنگ، صیقلی است. سنگ گرانیت دلیکیت دارای زمینه رنگی، زرد رنگی است. ابعاد آن ها به صورت اسلب است، شما عزیزان می توانید آن ها را در ابعاد متفاوت سفارش دهید.

16-سنگ گرانیت پارادیسو : سطح روی این نوع سنگ ها، بسیار صیقل پذیر است. رنگ سنگ گرانیت پارادیسو، اغلب خاکستری تیره و یا قهوه ای رنگ است. از آن ها می توانید در دیوار و کف ساختمان ها استفاده کنید. این نوع سنگ اغلب از کشور هند وارد می شود.

17-سنگ گرانیت تیتانیوم : در صورتی که قصد دارید از سنگی برای مدرن تر شدن فضای ساختمان های خود استفاده کنید، می توانید از سنگ گرانیت تیتانیوم استفاده کنید. این نوع سنگ یک نمونه سنگ گرانیت خارجی است که از کشور برزیل وارد می شود. آن ها از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند به گونه ای که می توان از سنگ در مناطق یخ زده نیز استفاده کرد.

18-سنگ گرانیت آبی نروژ : آن ها از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. سنگ های گرانیت آبی نروژ، ساب پذیری بسیار خوبی دارند. از آن ها می توانید به عنوان سنگ ساختمانی در راه پله ساختمان ها، کف آسانسور، حمام، کانتر آشپزخانه، نمای بیرونی ساختمان ها استفاده کنید.

19-سنگ گرانیت لابرادوریت : از این مدل سنگ می توانید برای اکثر ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده کنید. رنگ سنگ گرانیت لابرادوریت، سبز رنگ است. این مدل سنگ به صورت موج دار و بدون موج در بازار موجود می باشد. به دلیل استحکام بسیار بالایی که این نوع سنگ در برابر رطوبت دارند، استفاده از آن ها به عنوان کانتر آشپزخانه یک انتخاب عالی است. به دلیل ظاهر بسیار زیبایی که سنگ های گرانیت لابرادوریت دارند، آن ها قیمت های بسیار بالایی دارند.

20-سنگ گرانیت رومانا : این مدل سنگ گرانیتی از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. وزن آن ها بسیار سبک است و در ابعاد و سایزهای مختلف در بازار موجود می باشند.

21-سنگ گرانیت ماتریکس : این نوع سنگ یک نمونه سنگ وارداتی است، کشور برزیل یکی از تولیدکنندگان سنگ های گرانیت ماتریکس می باشد. سطح روی سنگ کاملا یکدست و صیقل پذیر است. شما عزیزان می توانید از این نوع سنگ برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی ساختمان های خود استفاده کنید.

22-سنگ گرانیت هیمالیا : این مدل سنگ یک نمونه سنگ گرانیت خارجی است که دارای زمینه رنگی، مشکی رنگ است. سنگ گرانیت هیمالیا به دلیل ظاهر بسیار شیکی که دارد، در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز استفاده می شوند.

سخن پایانی

سنگ گرانیت یک نمونه سنگ ساختمانی است که اغلب اوقات به عنوان سنگ ابعاد استخراج می شوند. سختی سنگ گرانیت به گونه ای است که می تواند در برابر اکثر ساییدگی ها مقاومت کند. از سنگ های گرانیت ایرانی و خارجی می توان برای نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کرد.ما در سنگبری کریستال با سالها تجربه و سابقه درخشان آماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشیم . جهت کسب اطلاعات بیشتر ، خرید انواع سنگ گرانیت کلیک نمائید .


سنگ گرانیت ایرانی

سنگ گرانیت خارجی

خرید سنگ گرانیت

آخرین مقالات