• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

معرفی سنگ گرانیت آبی لابرادوریت

معرفی سنگ گرانیت آبی لابرادوریت

سنگ گرانیت لابرادوریت یک سنگ گرانیت سبز زیبا و منحصر به فرد با خوشه های سیاه میکا و تکه های آبی بزرگ است. این سنگ طبیعی برای پیشخوان آشپزخانه ، پیشخوان حمام ، محوطه شومینه ، بالای نوار منزل ، بالای نوار تجاری و پیشخوان آشپزخانه در فضای باز عالی است. مجموعه سنگ گرانیت آبی لابرادوریت برای میزهای هتل یا خانه ، تاپ های بیهوده ، جزیره آشپزخانه ، تزئین کاشی کف دیوار اتاق نشیمن ، یا طراحی مدالهای کف واترجت ، میز قهوه ، کافه با پایه طلا مناسب است.

سنگ گرانیت لابرادوریت بلو گرانیتی است که به دلیل ترکیب ، ظاهر کمیاب با نواحی رنگین کمانی آبی و گروه بندی قیمت به عنوان یک سنگ نیمه قیمتی طبقه بندی می شود. بر اساس تجربیات قدیمی ، اعتقاد بر این است که صاحبان گرانیت لابرادوریت آبی سبز از ویژگی های عرفانی این گرانیت برخوردار هستند.

تشکیل سنگ گرانیت لابرادوریت

لابرادوریت تنها عضو خانواده پلاژیوکلاز است که دارای پدیده بازی رنگ لابرادورسنسی قوی می باشد. هنگام تشکیل لابرادوریت در اعماق زمین، با پایین آمدن درجه حرارت، رفته رفته لایه های سدیم آلومینیوم سیلیکات از کلسیم آلومینیوم سیلیکات جدا و حالت دوقلویی ایجاد میشود که در اثر تداخل نور با این لایه ها پدیده لابرادورسنس در سنگ دیده میشود.


تشخیص سنگ لابرادوریت اصل

بدون دیدن پدیده انعکاسی نور و رنگ لابرادورسنسی، تشخیص سنگ گرانیت لابرادوریت هایی طبیعی که این بازی رنگ را ندارند سخت است و نیاز به آزمایشاتی نظیر اشعه x، آنالیز شیمیایی، تست های اپتیکی و یا وزن مخصوص آن میباشد. امروزه نمونه های مصنوعی ساخته شده از مواد پلیمری نیز به عنوان بدل لابرادوریت تولید شده اند.

سنگ لابرادوریت رنگ شده همچنین نمونه های بهسازی شده و رنگ شده نیز گاهی به عنوان لابرادوریت اصل و طبیعی فروخته میشوند که از نشانه های تشخیص میتوان به تجمع بیش از حد یک رنگ در رگه ها و پخش شدگی اون، روی رنگ زیرین مثل سبز اشاره نمود. به طور کلی بهسازی قابل قبولی در لابرادوریت وجود نداشته و نمونه های رنگ شده آن کاملا مشخص، بد رنگ و بی روح هستند. 

لابرادوریت سنگی نیمه قیمتی و ارزان محسوب میشود و شاید اگر منابع آن اندک بود به علت زیبایی آن سنگی بسیار گرانبها میشد. قیمت سنگ گرانیت لابرادوریت گرمی حساب می شود و معمولا در ایران هر گرم 20 هزار تومان و در نمونه های خیلی با کیفیت تا پنجاه هزار تومان نگین کابوشن آن فروش میرود.

بیشتر بخوانید :

معرفی سنگ گرانیت ماتریکس

معرفی سنگ گرانیت آبی هیمالیا

معرفی سنگ گرانیت رومانا

معرفی سنگ گرانیت تیتانیوم برزیل

معادن سنگ لابرادوریت

سنگ لابرادوریت خاملابرادوریت در سنگهای دگرگونی (بخصوص گنیس)، رسوبی و بخصوص در سنگهای آذرین مافیک، گابرو، نوریت و آنورتوزیت یافت میشوند. بنابراین ذخایر سنگ لابرادوریت بسیار فراوان است. مهمترین معادن لابرادوریت کانادا و استرالیا و ماداگاسکار و مکزیک و روسیه و آمریکا هستند. مقدار قابل توجهی از لابرادوریت های خاکستری تا سیاه با بازی رنگ لابرادورسنس در روسیه و ماداگاسکار تولید میشوند.

در ماداگاسکار نوعی لابرادوریت آبی شفاف وجود دارد که به مون استون ماداگاسکار مشهور هستند. مقادیر اندکی از نوع شفاف با انعکاس رنگ داخلی در هند استخراج میشود.اسپکترولیت بهترین پدیده لابرادورسنسی در سنگ لابرادوریت مختص ذخایر اندکی در ناحیه از فنلاند یافت میشود که با نام “اسپکترولیت (Spectrolite)” شناخته شده اند که توسط سازمان زمین شناسی فنلاند نامگذاری شده است.

چندین معدن در ایالت ارگان آمریکا لاربرادوریت هایی با رنگهای زرد، نارنجی، قرمز، آبی، سبز و نوع شفاف بدون بازی رنگ وجود دارد. این نمونه ها برای تراش فست بسیار عالی هستند. برخی از این سنگها دارای ذرات مس درون خود هستند که در هم محوری درست با لایه های درونی لابرادوریت سبب ایجاد پدیده انعکاسی اونتورسنسی نیز میشوند. این نمونه سنگها تحت نام تجاری سان استون ارگان (Oregon Sunstone) بسیار نزد کلکسیونر ها پرطرفدارند.

نحوه تراش سنگ لابرادوریت

سنگ لابرادوریت آبی سنگی زیبا است که اغلب برای آویز، دستبند و گاهی انگشتر استفاده و به صورت کابوشن تراشیده میشود. بهترین حالت انعکاس بازی رنگ لابرادوریت موقعی است که نحوه تراش، موازی لایه های درونی سنگ که وظیفه تولید این انعکاس را دارند باشد. همچنین این سنگ دارای شکنندگی بالایی است بنابراین نیاز به دقت بالایی حین تراش دارد. اگر در جهتی دیگر سنگ لابرادوریت تراشیده شود، هنگامی که از بالا نگاه کنیم شیب دار بنظر میرسد و پدیده لابرادورسنس خارج از مرکز و نامتعادل میشود.

لابرادوریت معدنی نوع بیرنگ و قهوه ای متمایل به زرد آن که شفاف است معمولا تراش صفحه دار دارد. این سنگ ها به عنوان گردنبند با تراش مهره ای و سنجاق سینه و انگشتر و وسایل تزئینی دیگر مورد استفاده قرار میگیرند. البته لابرادوریت میتواند در تراش هاحجمی مانند مجسمه و گلدان کاربرد دارد. همچنین آنورتوزیت که سنگی غنی از لابرادوریت است در حالت پولیش داده شده تحت نام “گرانیت لابرادوریتی” یا “گرانیت آبی” در معماری استفاده میشوند.

خواص سنگ گرانیت لابرادوریت در باورهای گذشته

خواص سنگ لابرادوریت در گذشته گفته میشد این سنگ میتواند برای شخص حمل کننده آن خوش شانسی بیاورد. در دوران قرون وسطی از این سنگ در جهت ستاره شناسی و امور طلسم استفاده میشد. سرخپوستان اینویت آمریکای شمالی باور داشتند که اولین لابرادوریت از شفق قطبی شمالی از آسمان به زمین افتاده است!

لابرادوریت گوهری متعلق به جادو می باشد و در کسانی که آنرا حمل می کنند و یا با ان زينت می نمایند بیدار کننده توانایی های ذهنی و شهودی است. این سنگ برای همه چاکراها است. لابرادوریت میتواند در رونمایی الگوهای باوری نیمه هوشیار و یا ناهوشیار که تغذیه کننده ی سطوح احساسی ناخوشایند هستند فرد را یاری کند.

در پایان:

صنايع سنگبری کريستال با بيش از ٣٠ سال سابقه با مدیریت برش و توليد انواع سنگهای گرانيت از معادن مختلف مشغول کار بوده و هم اکنون درحال برش تخصصی سنگ گرانیت در ابعاد و اندازه های گوناگون (از ضخامت 1cm تا ضخامت 20cm و تا عرض 80cm ) و محصولاتش را با کمترين تلورانس ممکن به بازار عرضه می نمايد از شاخصه های بارز اين سنگبری ميتوان به سابقه درخشانش در زمينه صادرات سنگ گرانيت به کشورهايی همچون ترکيه-ترکمنستان-عراق-ارمنستان-اذربایجان-روسیه-بلغارستان-رومانی-بلاروس والمان اشاره کرد و همچنين دارنده گواهينامه بين المللی سيستم مديريت يکپارچه IMS کشورهای انگلستان وايرلند ميباشد و در نهايت هم اکنون با بدست آوردن گواهينامه های بين المللی ISO 9001 ISO 14001 OHSAS 18001 .با افتخار در حال خدمتگذاری به مردم شريف ايران ميباشد


سنگ گرانیت

قیمت سنگ گرانیت

سنگ گرانیت لابرادوریت

 

آخرین مقالات