• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

انواع رنگ سنگ گرانیت

انواع رنگ سنگ گرانیت

سنگ گرانیت را می توان یکی از نمونه سنگ هایی دانست که در ساختمان سازی بسیار اهمیت دارند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. خصوصیات این نوع از سنگ ها به خصوص زیبایی و دوام آن باعث خواهد شد که این نوع از سنگ در موارد زیادی هم چون نما و درون ساختمان مورد استفاه قرار گیرد.

ایران را از لحاظ منابع سنگ های ساختمانی می توان کشوری غنی دانست که دارای بهترین معادن از سنگ های ساختمانی می باشد. گرانیت را می توان به عنوان یکی از نمونه های خوب و با کیفیت سنگ های ساختمانی دانست. کشور ما دارای معادن بسیاری از سنگ های کاربردی می باشد.معادن مختلف از سنگ های گرانیت دارای شکل و طرح های متفاوتی نیز می باشند که این موضوع به گستردگی نقش و رنگ در سنگ های گرانیک کمک کرده است.

تنوع در رنگ های سنگ گرانیت می تواند باعث شود که آن ها را بر اساس رنگ یا شکل دسته بندی کنیم به طور مثال سنگ گرانیتی که از معادن نطنز استخراج می شود دارای رنگ مشکی می باشد. وجود خطوط تیره در میان این نوع از سنگ گرانیت به جذابیت و زیبایی آن افزوده است. کاربرد این سنگ گرانیت در سنگفرش کردن خیابان ها و یا فضای داخلی ساختمان به عنوان سنگ کف است.

نمونه ای دیگر از سنگ گرانیت می توان به سنگ گرانیت زاهدان اشاره کرد. این نوع از سنگ گرانیت به گرانیت گل پنبه ای شناخته می شود. این نوع از گرانیت دارای دانه بندی های منظم در سطح خود می باشد و از استحکام و مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است. از این نوع سنگ گرانیت می توان در مواردی مانند کانتر آشپزخانه استفاده کرد.انواع دیگری از رنگ های گرانیت می توانند با توجه به سلیقه مشتری مورد استفاده قرار گیرند.

این ویژگی از سنگ گرانیت باعث می شود که بتوان به راحتی این نوع سنگ را با دیگر مصالح و اشیا مورد استفاده در ساختمان هماهنگ کرد. انواع سنگ های گرانیت را می توان در شکل ها و رنگ های متفاوتی مشاهده کرد اما آن چه در میان تمام انواع سنگ های گرانیت مشترک است مرغوبیت و دوام بالای سنگ گرانیت می باشد. قیمت سنگ گرانیت بر اساس رنگ و طرح و میزان در دسترس بودن متفاوت خواهد بود.

  • سنگ گرانیت سفید

گرانیت سفید گرانیتی است که در درجه اول از مواد معدنی کوارتز (شیری سفید) و فلدسپات (سفید مات) تشکیل شده است.لکه های کوچک سیاه موجود در تصویر زیر احتمالاً دانه های کوچک آمفیبول است. این ممکن است به دلیل عدم وجوداجزای شیمیایی مورد نیاز برای تشکیل آمفیبول باشد.

سنگ گرانیت

  • سنگ گرانیت سیاه

رنگ  سیاه’ معمولاً در سنگهای تجاری دیده می شود ، اما اصلاً گرانیتی نیست. همانطور که گفته شد ،گرانیت باید حداقل 20٪ کوارتز باشد ، به این معنی که تمام سنگهای سیاه گرانیتی نیستند. معمولاً رنگ سیاه درحقیقت گابرو است ،گابرو یک سنگ آذرین درونی شبیه به بازالت است.گابرو در درجه اول از مواد معدنی پیروکسن ، پلاژیوکلاز و مقادیر اندک الیوین (سبز تیره) و آمفیبول تشکیل شده است.

سنگ گرانیت

  • سنگ گرانیت صورتی

گرانیت به رنگ صورتی در نتیجه فراوانی فلدسپات پتاسیم درون گرانیت است. مشخصات کوچکی از کوارتز نیمه شفاف شیری ، آمفیبول قهوه ای / سیاه تیره و فلدسپات مات سفید را می بینید. با این حال ،در گرانیتی مانند ماده فوق معدنی اصلی فلدسپات پتاسیم است.

سنگ گرانیت

  • سنگ گرانیت سیاه سفید

آنچه در گرانیت زیر به نظر می رسد دارای قطعات کوارتز ، فلدسپار و آمفیبول برابر است و یک گرانیت سیاه وسفید برجسته می سازد. این یکی از رایج ترین انواع گرانیت است و معمولاً در کانترهای گرانیتی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سنگ گرانیت قرمز

گرانیت قرمز نوعی گرانیت فراوان از پتاسیم فلدسپار صورتی است ، که در آن k-feldspar رنگی قرمزتراز رنگ صورتی ایجاد می کند. همچنین ، شما می توانید از اکسید آهن موجود در دانه های هماتیت و یا قرارگرفتن در فلدسپات ، رنگ آمیزی قرمز دریافت کنید ، در واقع همان فرایندی است که باعث می شودفلز زنگ زده یاقوت قرمز رنگ قرمز شود.

  • سنگ گرانیت آبی

شما می توانید آگهی های تبلیغاتی برای این سنگ آبی پیدا کنید ، اما این تقریباً گرانیتی نیست.یکی از پتانسیل ها این است که این سنگ در واقع Larvikite است ، گونه ای آذرین از مونزونیت وبعضا با وجود گرانیت بودن به آن ‘گرانیت آبی’ گفته می شود. جایگزین رایج دیگر آنورتوزیت است ،صخره ای که دارای لابرادوریت آبی فراوان است و بعضا گرانیت آبی نیز به فروش می رسد.

  • سنگ گرانیت سبز

هنگامی که به عنوان گرانیت سبز تبلیغ می شود ، اغلب اوقات سنگ در واقع نوع سبز مرمر است که به دلیل ترکیب مارپیچ ، رنگ سبز آن را بدست می آورد. این همچنین می تواند یک تنوع سبز صابونی باشد که به عنوان گرانیت نامیده می شود. این سنگ ها از نظر کانی  با رنگ سبز فراوان نیستند ،اما انواع سنگ های مختلفی وجود دارد که حاوی مواد معدنی سبز به وفور هستند. یکی از راههای بسیار غیرمعمول برای بدست آوردن رنگ سبز ، گنجاندن آمازونیت ، انواع سبز فلدسپات است.

سنگبری کریستال استون با تجربه فراوان و سابقه ای درخشان آماده مشاوره به شما عزیزان میباشد برای خرید و مشاوره کلیک نمایید .

سنگ گرانیت

رنگبندی سنگ گرانیت

انواع رنگ سنگ گرانیت

آخرین مقالات