• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

انواع سنگ گرانیت مشکی و کاربردهای آن

انواع سنگ گرانیت مشکی و کاربردهای آن

سنگ گرانیت از سرد شدن توده‌های مواد مذاب ایجاد می‌شود. سنگ مورد استفاده در صنعت ساختمان از سنگ‌های آذرین درونی است. این سنگ به نام سنگ خارا شناخته می‌شود که تفاوت آن با سنگ‌های آذرین بیرونی، شکل آن است. سنگ‌های آذرین بیرونی به‌صورت لاشه ‌سنگ هستند.

سنگ گرانیت از جمله سنگین‌ترین سنگ‌ها به‌ حساب می‌آید. این سنگ رنگ‌های گوناگونی دارد. سنگ گرانیت مشکی از جمله رنگ‌هایی است که زیبایی بی‌نظیری داشته و می‌تواند در دکوراسیون داخلی نیز خودنمایی کند. کشور ایران دارای مرغوب‌ترین سنگ‌های گرانیت است که پس از فرآوری و تولید، وارد بازار داخلی و جهانی می‌شود.

 انواع سنگ گرانیت مشکی و کاربردهای آن|black granite stone

سنگ گرانیت در رنگ‌های مختلفی از صورتی تا خاکستری و سیاه وجود دارد. کانی‌های مختلف در هر سنگ، طیف رنگی جدیدی را به وجود می‌آورد. رنگ مشکی سنگ گرانیت ناشی از وجود کانی‌های بیوتیت و هورنبلند است. میزان این کانی‌ها و نوع آن‌ها بر روی مقاومت سنگ‌ها تأثیر بسزایی دارد.

افزایش وجود این کانی‌ها باعث تیره‌تر شدن رنگ سنگ‌ها می‌شود.رنگ مشکی موجود در سنگ گرانیت به دلیل وجود کانی های بیوتیت و هورنبلند است. هرچقدر میزان این کانی ها بیشتر باشد، سنگ مشکی تر است. البته سنگ گرانیت مشکی در مقایسه با دیگر سنگ های ساختمانی مشکی، رنگ یکدست تری دارد.

ناگفته نماند که میزان و نوع کانی بر روی مقاومت سنگها تاثیری ندارند.خوشبختانه کشور ایران از لحاظ ذغایر معدنی سنگی جایگاهی بسیار خوبی در دنیا دارد. کشورمان ایران مرغوب ترین سنگ های گرانیت ایرانی را فراوری و تولید کرده و در بازار سنگ داخلی و جهانی عرضه می کند.

بهترین سنگ‌های گرانیت مشکی کدم‌اند؟

گرانیت مشکی از معادن مختلفی استخراج می‌شود و بافت و رنگ سنگ در هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است. بهترین معادن آن عبارت‌اند از: سنگ گرانیت نطنز، سنگ پیرانشهر، سنگ گرانیت مشکی تویسرکان.

شهر نطنز در استان اصفهان قرار دارد. سنگ نطنز دارای زمینه مشکی بوده و دارای خطوط سفید و گره‌های روشن است. این سنگ بسیار سخت و بادوام است.  این نوع سنگ یکی از زیباترین سنگ‌های گرانیت است. این سنگ گران‌ترین نوع سنگ گرانیت است.

سنگ پیرانشهر از معادن آن واقع در پیرانشهر آذربایجان غربی استخراج می‌شود. مقاومت آن در برابر حرارت بسیار زیاده بوده و همچنین دیگر خصوصیتی که این سنگ را خاص می‌کند آن است که به راحتی خش بر نمی‌دارد.

گرانیت مشکی تویسرکان جز سنگ‌های گران‌ قیمت در ایران است که رنگ آن مشکی پرکلاغی است. به سنگ تویسرکان، اشک چشمی نیز می‌گویند. این سنگ از معادن شهر تویسرکان استخراج می‌شود.

سنگ گرانیت تیره چه کاربردهایی دارد؟

گرانیت از جمله سنگ‌های ساختمانی است که دارای مقاومت خوب بوده و بسیار محکم است. این سنگ عمر زیاد داشته و در برابر عوامل مخرب، مقاوم است. به دلیل ویژگی‌هایی که این سنگ دارا است از آن در همه قسمت‌های ساختمان می‌توان استفاده کرد.

از سنگ گرانیت مشکی در محیط خارجی ساختمان مانند نمای ساختمان و در محیط داخلی آن مانند راه‌پله‌ها، دیوارها، کف ‌پوش‌ ها، فضای بین کابینت‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سنگ کانتر، سنگ‌فرش پیاده ‌رو و غیره استفاده می‌شود. اما از این سنگ در سال‌های اخیر در نمای ساختمان کمتر استفاده ‌شده است.

استفاده از سنگ گرانیت مشکی در دیزاین داخلی منزل به همراه اکسسوری‌های طلایی، ظاهری لوکس و شیک به منزل می‌بخشد. همچنین ترکیب این سنگ برای کانتر آشپزخانه و دیوار با کابینت‌های سفید، تضاد بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند.

سنگ گرانیت مشکی در مکان‌های عمومی مانند ساختمان‌های تجاری، اداری، بیمارستان‌ها، پارکینگ‌ها هم کاربردهای فراوان دارد. علاوه بر موارد گفته ‌شده سنگ گرانیت را می‌توان با سایر مصالح به‌صورت ترکیبی استفاده کرد و در محیط‌های مختلف آن را به کار برد.

انواع فینیشینگ سنگ گرانیت مشکی

در معماری، سنگها در فضاهای مختلف، بسته به نوع فضایی که در آن استفاده میشود کاربردهای مختلفی دارد. جهت استفاده از سنگها در فضاهای مختلف لازم است بر روی سطح آن، پرداختهایی متناسب با فضایی که قرار است از سنگ استفاده شود انجام گیرد.

فینیشینگ یا پرداخت، بخشی از فرآیند تولید سنگ است که به سطح سنگ شکل های گوناگون می دهد تا آن را برای کاربردهای مورد نظر آماده کند.هدف فینیشینگ می تواند علاوه بر رسیدن به زیبایی و جلوه های خاص ظاهری، تغییر فیزیکی سطح سنگ برای استفاده از آن در شرایط و کاربردهای مختلف باشد.

فینیشینگ با توجه به موارد استفاده سنگ به روش های گوناگونی انجام می شود. در این بخش با تعدادی از انواع روش های فینیشینگ یا فرآوری سنگ که توسط مجموعه سنگ سروش بر روی سنگ گرانیت مشکی انجام می شود آشنا خواهید شد:

سابیده، سابیده رنگی، هوند، فلیم، فلیم چرمی، فلیم رنگی، سندبلاست، سندبلاست رنگی، اسکرچ، اسکرچ رنگی، بوش‌همر، بوش‌همر رنگی، کات سابیده، کات فلیم، کات‌همر، کات بروکن، چمن، طرح کوچیک

مزایای سنگ گرانیت مشکی

در این قسمت به مزایای سنگ گرانیت مشکی پرداخته و درباره کاربرد این سنگ نیز مطالبی را بیان می کنیم:

  • این سنگ ها بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل در نمای داخلی و خارجی ساختمانی قابل استفاده هستند
  • در برابر حرارت و دمای بالا مقاوم بوده و در بسیاری از محیط ها قابل نصب می باشد
  • از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار بوده و نسبت به آب و رطوبت نیز مقاوم هستند
  • قابلیت تطبیق با مواد و مصالح دیگر را داشته و به راحتی در محیط های مختلف قابل اجرا است
  • مواد استفاده شده در این نوع سنگ تجدید پذیر بوده و برای محیط زیست مضر نیست

سنگ گرانیت

مهم‌ترین ویژگی‌های گرانیت کدام است؟

سنگ گرانیت ساختمانی دارای ویژگی‌های زیر است:
  • مقاومت در برابر شرایط جوی متغیر مانند باد، گرد و غبار، باران
  • مقاومت در برابر آلودگی هوا
  • مقاومت در برابر خراش و ضربه
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  • مقاومت در برابر آب
  • مقاومت در برابر سرما
  • مقاومت در برابر گرما
  • مقاومت در برابر تابش خورشید
  • دارای ویژگی چسبندگی مناسب و خوب به ملات
  • تنوع در بافت و رنگ
  • زیبایی منحصر به‌ فرد و سطح صاف و یکدست آن

قیمت سنگ گرانیت مشکی

قیمت سنگ گرانیت مشکی مانند سایر سنگهای ساختمانی به عوامل متعددی بستگی دارد. مهمترین فاکتورهای قیمت گذاری سنگها عبارتند از:

  • کیفیت و آنالیز سنگ:

مهمترین پارامتر کیفیت سنگ، آنالیز فیزیکی و شیمیایی آن می باشد. هر چه قدر آنالیز سنگ گرانیت به حد مطلوب نزدیکتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است و به مراتب قیمت بالاتری خواهد داشت.

  • قطر و ابعاد سنگ:

گاهی اوقات سنگ های گرانیت را بسته به نوع کاربردشان با ضخامت های متفاوت برش می دهند. برای مثال ضخامت سنگ نما به جهت اسکوپ کردن با ضخامت سنگ کف متفاوت است. همچنین ابعاد سنگ، نقش تعیین کننده ای در تعیین قیمت سنگ دارد. همیشه سنگ اسلب گرانتر از سنگ تایل می باشد.

  • سورت دقیق سنگ:

سورت بندی سنگهای گرانیت بعد از مرحله ساب و برش سنگ سورت بندی می شوند. سنگ های گرانیت فاقد لکه و یکنواخت، قیمت بالاتری دارد.

  • نوع فرآوری سنگ:

نوع فرآوری سنگ نقش تعیین کننده ای در قیمت سنگ گرانیت دارد. دقت در برش و گونیا بودن سنگ، میزان ساب و پولیش سنگ در قیمت آن تاثیر خواهد داشت.

سنگبری کریستال استون با تجربه فراوان و سابقه ای درخشان آماده مشاوره به شما عزیزان میباشد برای خرید و مشاوره کلیک نمایید .

انواع سنگ گرانیت مشکی


 انواع سنگ گرانیت مشکی و کاربردهای آن|black granite stone

قیمت سنگ گرانیت مشکی

 

آخرین مقالات