• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

سنگ جدولی چیست؟

سنگ جدولی چیست؟

سنگ جدولی

جدول سنگی از نظر طول عمر بالا و عدم نیاز به رنگ آمیزی مناسب محوطه سازی می باشد.مزیت جدول سنگی در محوطه سازی نسبت به جدول بتونی باعث شده تا در مناطق سردسیر بیشتر استفاده شود.سنگی با قطر بالای 6 سانت و قطور که تعداد محدودی از سنگبری ها تولید می کنند.

جدول سنگی به قطعاتی از سنگ گفته میشود که کاربرد آنها جهت جداسازی فضاهای باغچه و پیاده روها میباشد این قطعات سنگی(جدول) مناسبترین گزینه برای جدول کشی در پروژه های بزرگ شهری میباشند به طور کلی جداول سنگ به منظور جداسازی فضاهای خاکی مثل باغچه ها با قسمت پیاده رو و یا هدایت جریان آب در سطح و در کانال های شهر و فضاهای سبز منازل و پارک ها استفاده میشوند جداول متداول سنگی از نظر جنس شامل 1-جدول گرانیت2-جدول مرمریت3-جدول تراورتن4-جدول لایمستون میباشد از مزایای جدول سنگی نسبت به جداول بتونی که به آن میتوان اشاره کرد عمر بسیار بالای جداول سنگی و مقاومت آنها در برابر بارانهای اسیدی و آبهای سطحی است

سنگ های گرانیت و تراورتن و چینی از مهمترین تولیدات جدول سنگی در ایران هستند.بخاطر قیمت بالای سنگ کوپ برخی از معادن هر سنگی مناسب تولید جدول سنگی نمی باشد ؛زیرا از لحاظ اقتصادی و قیمت تمام شده محصول باید توجیه اقتصادی داشته باشد. 

انواع جدول سنگی مناسب محوطه سازی

  • جدول سنگی کریستال لایبید

سنگ لایبید کریستال به دلیل جذب آب کم گزینه مناسبی برای جدولکشی خیابان و محوطه سازی پارک می باشد.جدول سنگی لایبید به دلیل عدم نیاز به رنگ آمیزی و دوام بالای آن در برابر سرما،گرما و طول عمر بالایی که در مقابل جدول بتنی دارد از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر می باشد.

جدول سنگی کریستال بهتر است یا جدول تراورتن

توصیه ما به شما خرید جدول سنگی کریستال لایبید است.جدول سنگی تراورتن به دلیل سوراخ هایی که در روی سنگ تراورتن وجود دارد جذب آب بالاتری دارد و همین عامل باعث میشود تا در فصل زمستان و به هنگام یخبندان بعد از نفوذ آب به داخل سنگ تراورتن ترکهایی را در سنگ ایجاد کند و از دوام و طول عمر جدول بکاهد.

البته به دلیل اینکه سنگ تراورتن رنگ سفید و کرم روشن دارد از نظر زیبایی به سنگ کریستال ارجحتر می باشد.چنانچه قصد خرید سنگ جدولی تراورتن را دارید حتما با ما تماس بگیرید تا به دلیل تنوع سنگ تراورتن،بهترین گزینه را برای شما تهیه و بارگیری کنیم.

 

جدول سنگی گرانیت

جدول سنگی گرانیت نیز یکی دیگر از گزینه های 

مربوط به جدول سنگی می باشد که به دلیل سختی بالا و تراکم بالای استفاده میشود و متداولترین نوع سنگ گرانیت جدولی، سنگ جدولی گرانیت مروارید مشهد می باشد.

انتخاب جدول سنگی مناسب

سنگی مناسب جدول کاری است که تمام فاکتورهای لازم از جمله دوام و طول عمر،زیبایی و قیمت مناسب را داشته باشد.

 

موارد کاربرد جدول سنگی

۱.هدایت جریان آب

به منظورهدایت جریان آب درسطح معابر اصلی و فرعی ، جدول گذاری هایی همچون کانیو ، جداول نهر و رفوژ میانی انجام می شود . اهمیت این کار در فصول بارندگی بیش از هرزمان دیگر، خود را نشان می دهد . چراکه با شدت بارندگی احتمال جاری شدن سیلاب و آب گرفتگی معابر بیشتر می شود . بنابراین جدول کشی و دقت در نحوه اجرا ، شیب بندی و انتخاب جنسی مقاوم در برابر شرایط منطقه ؛ امری ضروری است .

۲.ایجاد مسیر در فضای سبز با جدول سنگی

دربوستان ، باغ ، ویلا و … به منظور جداسازی مسیر تردد از فضای سبز از جداول استفاده می شود . حال اگر سنگفرش های محوطه با پیروی از الگویی زیبا در کنار هم قرار گرفته باشند ، استفاده از جدول سنگی ؛ علاوه بر هم خوانی ، موجب زیبایی دوچندان محوطه خواهد شد . بالاخص که تنوع رنگی درسنگ ها زیاد است و دست آرشیتکت ها برای طراحی باز است .

۳.سکوی سنگی

ازدیگر موارد کاربرد جداول می توان به سکوبندی اشاره کرد . سکوهایی که برای تفرجگاه ها ساخته می شود ، سکوی پمپ بنزین ها ، سکوهایی که برای قرار دادن کانکس ایجاد می کنند و …

۴.جداسازی پیاده روها از خیابان

 

 

جدول بتنی بهتر است یا جدول سنگی

جدول بتنی بخاطر سیمانی که در آن به کار برده شده در مقابل برخی از عوامل محیطی مثل سرما پس از گذشت 2 سال به مرور از کیفیت آن کاسته شده و پوسته پوسته می شود.برخی از تولید کنندگان جدول بتنی نیز برای کم کردن قیمت تمام شده از سیمان کمتری در آن بکار میبرند.در جدول بتنی شهرداری ها مجبورند بخاطر زیبایی در شهرسازی به صورت مجزا اقدام به رنگ آمیزی جداول کنند.

در مقابل جدول سنگی به خاطر تراکم مناسب و جذب آب کمتر دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد.در شهرداری ها بعد از چند سال بخاطر خرابی و پوسته شدن جداول بتنی مجبور به تعویض آنها هستند که همین عامل هزینه های مازاد بسیار زیادی را تحمیل میکند؛ولی جدول سنگی مناسب از چنین هزینه هایی پیشگیری می کند.

سنگ جدولی برای ویلا سازی و باغ

اگر باغ و ویلای شخصی دارید حتما از جدول سنگی استفاده کنید.شما یک بار هزینه میکنید و یک عمر آسوده خاطر هستید.

ابعاد جدول سنگی برای محوطه سازی

پرکاربردترین ابعاد سنگ جدولی اندازه 30*50 می باشد؛اما بسته به کاربری شما این اندازه قابل تغییر است.برای محوطه باغ و ویلا و حیاط این اندازه استاندارد است.قطر جدول سنگی هم بسته به نیاز و سلیقه شما از ضخامت 6 سانت تا 12 سانت میباشد که قیمت هم بر اساس قطر سنگ تغییر میکند.

استفاده از جدول سنگی در فضای شهری و پارکها

برخی از شهرداری های کشور در سالهای اخیر به دلیل دوام و زیبایی سنگهای جدولی استفاده از آنها را در دستور کار قرار داده اند و نتیجه رضایت بخشی را در کاهش هزینه های شهرداری داشته.پارکها و فضاهای سبز هر چقدر به طبیعت نزدیکتر باشند زیباتر و چشم نوازترند به همین خاطر استفاده از سنگ که جزئی از طبیعت است این محیط را دلنوازتر میکند.

ابزار مناسب برای جدول سنگی

لبه جدول سنگی به خاطر برشی که می خورد تیز شده و برای معابر عمومی،هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ زیبایی و دوام،بهتر است تا ابزار خورده شود. دو مدل ابزار نیمگرد و تخت(پخ) برای لبه جدول بکار گرفته میشود و در کارخانه این عملیات صورت می پذیرد.

 

.برای خرید سنگ گرانیت مورد نظر خود کافیست با ما در ارتباط باشید

 

اطلاعات تماس
  •  

سنگ جدولی

سنگ جدولی چیست ؟


سنگبری کریستال استون با تجربه فراوان و سابقه ای درخشان آماده مشاوره به شما عزیزان میباشد برای خرید و مشاوره کلیک نمایید .

آخرین مقالات