• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

چگونگی تشخیص سنگ گرانیت

چگونگی تشخیص سنگ گرانیت

گرانیت از جمله سنگ‌های با کیفیت است که به دلیل دوام، طرح‌های مختلف و الگوهای پیچیده خود همواره جایگاه ویژه‌ای داشته است. منشأ گرانیت سنگ‌های آتشفشانی طبیعی است و از معادن در سراسر جهان استخراج می‌شود. به همین دلیل، احتمال تفاوت کیفیت گرانیت وجود دارد.دانستن برخی تکنیک‌ها و درک اینکه به دنبال چه مواردی باشید می‌تواند به شما در انتخاب انواع سنگ گرانیت درجه یک کمک کند. اگر به دنبال روشی برای تشخیص سنگ گرانیت با کیفیت هستید همراه ما باشید.

درجه بندی سنگ گرانیت

در درجه بندی گرانیت یک قرارداد وجود دارد که طبقه بندی مواد با کیفیت بالا از مواد سطح پایین را آسان می‌کند. برخی از تأمین کنندگان ممکن است از نمرات یا ترازهای بیشتری استفاده کنند، اما سه مورد زیر متداول‌ترین هستند. دقت کنید که در این درجه بندی، گرانیت درجه 1 پایین‌ترین سطح کیفیت و گرانیت درجه 3 بالاترین سطح کیفیت را دارد.

  • سنگ گرانیت درجه 1: پایین‌ترین سطح (سنگ گرانیت ساختمانی یا درجه تجاری)

گرانیت درجه یک کم‌ترین ضخامت را در بین انواع سنگ‌های گرانیت دارد. آن‌ها ممکن است معمولاً با تخته سه لا یا نوعی تکیه گاه در کار استفاده شوند؛ زیرا ضخامت آنها به تنهایی نمی‌تواند در برابر استفاده زیاد مقاومت کند. آن‌ها همچنین از قبل ساخته شده‌اند و معمولاً در واحدهای مسکونی که می‌خواهند سنگ کاری‌های ساده‌تر و با​ هزینه نسبتاً پایین‌تری داشته باشند مورد استفاده قرار می‌گیرند.الگوهای گرانیت درجه 1 نیز ساده‌تر است و معمولاً تنها شامل رنگ‌های پایه‌ای می‌شود. در هنگام تشخیص سنگ گرانیت با کیفیت باید به ضخامت و رنگ آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • سنگ گرانیت درجه 2: انتخاب سنگ گرانیت مناسب با درجه متوسط

گرانیت درجه دو دارای الگوها و رنگ‌های بیشتری است. برندهای سازنده این سنگ نیز از تنوع بیشتری برخوردار است. آن‌ها به صورت تخته‌های ضخیم‌تر از گرانیت درجه یک به فروش می‌رسند و سختی و دوام بیشتری دارند. تشخیص سنگ گرانیت با کیفیت درجه دو کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید تفاوت آن با سایر درجه‌ها را متوجه شوید.

  • درجه 3: درجه بالا

این گرانیت مقاوم‌ترین و دارای بهترین کیفیت در گروه است. آن چیزی که در بازار به عنوان گرانیت درجه یک و بهترین نوع گرانیت شناخته می‌شود در واقع همین نوع از گرانیت است.این دسته از گرانیت‌ها دارای طرح‌های خاص و نادری هستند و ممکن است رگه‌ها و الگوهایی را به نمایش بگذارند که آنها را به سنگ‌های خاص تبدیل ‌کند. گرانیت با کیفیت بالا به دلیل داشتن رسوبات معدنی درخشان و پر زرق و برق معمولاً در سنگ کاری داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تشخیص سنگ گرانیت با کیفیت از روی ظاهر آن

همانطور که قبلاً ذکر شد، سنگ‌های گرانیت با درجه پایین‌تر یا متداول‌تر، الگوها و طرحهای ساده‌ای دارند و با بالا رفتن قیمت، طرح سنگ گرانیت درجه یک پیچیده‌تر و نادرتر می‌شود. ظرافت این سنگ طبیعی بسیار ارزشمند است.گذشته از زیبایی شناسی، موارد ساده دیگری نیز وجود دارد که باید در تشخیص سنگ گرانیت با کیفیت در نظر بگیرید.

یکنواختی و صافی قسمت بالایی باید از نزدیک بررسی شود زیرا به شدت بر عملکرد و طول عمر گرانیت تأثیر می‌گذارد. همچنین باید مراقب هرگونه ترک، تراشه، خراش، سوراخ و حفره باشید؛ چون ممکن است به دلیل عدم دقت کافی در هنگام برش سنگ گرانیت یا کیفیت پایین سنگ باشد.

در انتخاب سنگ گرانیت با کیفیت به منافذ و تخلخل آن دقت کنید.

گرانیت ماده‌ای متخلخل به طور طبیعی است. با این حال، اقداماتی انجام شده است تا سطحی صاف و براق و جذب کمتری داشته باشد. سنگ‌های بسیار متخلخل می‌توانند اسیدها و سایر مواد شیمیایی را که معمولاً در مواد غذایی یافت می‌شوند و باعث تغییر رنگ و انواع دیگر آسیب می‌شوند جذب کنند.

محل ساخت سنگ گرانیت درجه یک

بیشتر سنگ گرانیت درجه سه و با کیفیت به صورت پیش ساخته از چین وارد می‌شوند. این سنگ‌ها مستقیماً به کارخانجات بزرگ سنگ یا توزیع کنندگان عمده فروخته می‌شوند. آن‌ها بیشتر برای استفاده تجاری توزیع می‌شوند. گرانیت متوسط و درجه پایین نیز معمولاً از هند یا برزیل می‌آید.

گرانیت‌های ایرانی نیز به دلیل رنگ‌های متنوع و ضخامت مناسب جزو گرانیت‌های با کیفیت موجود در بازار هستند. البته در این میان متاسفانه نمونه‌هایی با کیفیت پایین نیز به چشم می‌خورد.تخته‌های سنگ گرانیت درجه پایین معمولاً با ضخامت پایین به فروش می‌رسند. ضخامت آنها معمولاً ⅜ اینچ است و معمولاً همراهشان یک تخته سه‌لا برای پشتیبانی بیشتر قرار می‌‌گیرد.

گرانیت متوسط و درجه بالاتر معمولاً ضخامت بیشتری دارد. گرانیت با درجه بالا ضخیم‌تر به فروش می‌رسد و در صورتی که سنگ گرانیت درجه سه را در کنار سنگ‌هایی با کیفیت پایین‌تر قرار دهید می‌توانید از روی ضخامت سنگ‌ها تا حدود زیادی نمونه با کیفیت‌تر را حدس بزنید.

چگونه کیفیت گرانیت را بررسی کنیم

تشخیص کیفیت گرانیت با توجه به انواع الگوها و رنگ‌ها می‌تواند کار سختی باشد. با این حال با توجه به مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانید کیفیت گرانیت را تا حدود زیادی بررسی کنید.اگر اولین بار است که قصد خرید سنگ گرانیت را دارید، ممکن است این کار بسیار دشوار باشد.

برای شروع، در اینجا چند مرحله ساده آورده شده است که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که عاقلانه انتخاب کرده‌اید. به هر حال با توجه به قیمت گرانیت این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • مرحله 1، بررسی ظاهری گرانیت

بازرسی بصری دقیقی روی گرانیت انجام دهید. به دنبال هرگونه مشکلات ظاهری مانند ترک، تراشه، تغییر رنگ، خراش و لکه باشید. همچنین مراقب یکنواختی سطوح باشید. بررسی کنید لبه‌ها به طور مستقیم بریده شده باشند. ممکن است برای یک مبتدی بررسی چشمی صاف بودن لبه‌ها کمی دشوار باشد، به این منظور بهتر است از یک لبه مستقیم به عنوان شاخص استفاده کنید.

بالا رفتن قیمت‌ها همیشه به معنای انتخاب بهترین گزینه نیست. رنگ‌ها و الگوهایی که متناسب با طرح کلی شماست در نظر بگیرید. ممکن است خرید سنگ تراورتن با قیمت و کیفیت متوسط گزینه بهتری با توجه به نوع نیاز شما باشد و لازم نیست همیشه هزینه زیادی برای خرید سنگ تقبل کنید.

  • مرحله 2، بررسی اندازه تخته سنگ گرانیت

بررسی کنید اندازه سنگ متناسب با نیاز شما باشد. تخته‌ای را قبول نکنید که در اندازه گیری‌های مشخص شده شما بریده نشده باشد. این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا در هنگام نصب قطعات مجبور به برش‌های اضافه خواهید بود.

  • مرحله 3، تشخیص ضخامت گرانیت

ضخامت گرانیت را اندازه بگیرید. سنگ‌های گرانیت نازک با کیفیت پایین همراه با تخته سه لا نصب می‌شوند. ضخامت سنگ گرانیت از درجه متوسط ​​به درجه بالا تفاوت زیادی ندارد اما گرانیت با درجه بالا می‌تواند انواع ضخیم‌تری داشته باشد. دقت کنید که هرچه گرانیت ضخیم‌تر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر است.

  • مرحله 4، تست مقاومت سنگ گرانیت با سکه

به آرامی یک سکه را روی سطح صیقلی گرانیت بکشید تا کیفیت آن را بررسی شود. سنگ‌هایی که به راحتی خراشیده می‌شوند ممکن است دارای کیفیت پایین‌تری باشند.

  • مرحله 5؛ استفاده از مواد شیمیایی

کیفیت سنگ گرانیت را می‌توان با قرار دادن آن در معرض مواد شیمیایی مختلف آزمایش کرد. گرانیت واکنش بسیار خاصی به لیمو دارد و می‌تواند چند ویژگی را برای شما تعیین کند. اگر آب لیمو جذب سنگ می‌شود، نشان دهنده وجود تخلخل بالا یا عدم جلای سنگ است.پیدایش لکه سفید پس از قرار دادن قطرات آب لیمو بر روی سطح سنگ، نشانگر مقدار بالای کلسیت در سنگ گرانیت است.

در هنگام تشخیص کیفیت سنگ گرانیت، وجود این لکه‌های سفید یک نکته منفی است.فرو بردن یک تکه پارچه در الکل و سپس نفت سفید و مالش آن روی سنگ نیز آزمایش دیگری است. صفحات گرانیت که از این آزمایش تغییر رنگ داده‌اند با رنگدانه های مصنوعی رنگ شده و ظاهر طبیعی خود را نشان نمی‌دهند.

و در آخر...

با توجه به قیمت گرانیت، تشخیص گرانیت درجه یک و باکیفیت اهمیت زیادی دارد. مراحل ساده‌ای وجود دارد که حتی یک خریدار که اولین بار است قصد خرید سنگ گراینت را دار نیز می‌تواند با دنبال کردن این مراحل کیفیت سنگ را تشخیص دهد. علاوه بر این شما می‌توانید با انتخاب یک فروشنده گرانیت قابل اعتماد شانس خود را برای خرید سنگ گرانیت با کیفیت افزایش دهید.

چگونگی تشخیص سنگ گرانیت


سنگبری کریستال استون با تجربه فراوان و سابقه ای درخشان آماده مشاوره به شما عزیزان میباشد برای خرید و مشاوره کلیک نمایید .

آخرین مقالات