• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

معرفی سنگ گرانیت خام

معرفی سنگ گرانیت خام

بازار فروش سنگ گرانیت خام توانست استقبال های زیادی را در بازارهای جهانی و داخلی به همراه داشته باشد زیرا سنگ گرانیت خام دارای کاربرد ها و استفاده های زیادی در صنایع مختلف کشورمان در کارخانه های مختلف بوده است و آنها استفاده های زیادی را از این سنگ داشته اند و به همین دلیل هم فروش آن در کشور ما با کیفیت های برتر و عالی در حال انجام بوده و قیمت های مناسبی را برای مشتریان خود به همراه داشته است که باعث افزایش فروش شده است. با ما همراه باشید تا شما را با این سنگ آشنا کنیم.

انواع رنگبندی و طرح سنگ گرانیت

رنگ و طرح سنگ گرانیت به کانی های موجود در سنگ و شیمی آن بستگی دارد. تغییر در سرعت انجماد مواد مذاب باعث تغییر در ساختار و اندازه مواد معدنی موجود در سنگ گرانیت می شود. اندازه مختلف این دانه ها سبب ایجاد تنوع در طرح و بافت سنگ گرانیت می شود.از طرفی طیف رنگی متنوع سنگ گرانیت به دلیل وجود مواد معدنی و کانی های مختلف در ساختار سنگ گرانیت می باشد.

میزان غلظت این مواد معدنی تا حد زیادی به منبع اصلی سنگ مذاب مربوط می شود. برای مثال اگر سنگ مذاب دارای آمفیبول فراوان باشد، رنگ سنگ تیره خواهد شد. سنگ گرانیت بر اساس اندازه دانه به 3 دسته زیر تقسیم می شود:

· سنگ گرانیت دانه ریز (اندازه دانه کمتر از 2 میلی متر)
· سنگ گرانیت دانه متوسط (اندازه دانه بین 2 تا 5 میلی متر)
· سنگ گرانیت دانه درشت (اندازه دانه بیش از 5 میلی متر)

گرانیت بر اساس رنگ به انواع زیر طبقه بندی می شود:

سنگ گرانیت سفید : گرانیت سفید به دلیل وجود کانی ها و ناخالصی های مختلف هرگز به رنگ سفید خالص نیست بلکه دارای سایه های روشن به همراه لکه های زرد مایل به خاکستری است. این نوع گرانیت بیشتر در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و نروژ تولید می شود. معروف ترین گرانیت های سفید موجود در بازار عبارتند از:

بلائکو کریستال، بیانکو ساردو، تولگا وایت، سزار سفید و غیره می باشد. رنگ روشن این نوع گرانیت فضای داخلی خانه را لوکس و مدرن جلوه می دهد و نسبت به سایر رنگ ها خیلی دیرتر ظاهر خسته کننده به خود می گیرد.

گرانیت سفید معمولا در تزئین سالن هتل ها، راهروها و ساختمان ها کاربرد دارد. با این حال استفاده از گرانیت سفید در نمای بیرونی ساختمان ها توصیه نمی شود. چراکه به دلیل رنگ روشن آن به راحتی آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب کرده و با گذشت زمان سبب تغییر رنگ سنگ می شود. رنگ روشن این نوع گرانیت به دلیلل وجود مقادیر فراوان کوارتز (شیری رنگ) و فلدسپات (سفیدمات) می باشد.

لکه های تیره آن نیز عمدتا به دلیل حضور کانی های مختلف همانند آمفیبول و بیتوتیت (طلق سیاه) می باشد. گرانیت سفید بروجرد، گرانیت سفید نطنز، گرانیت سفید تکاب ، گرانیت زاهدان از جمله رایج ترین سنگ گرانیت با زمینه روشن می باشند.

سنگ گرانیت مشکی : رنگ سیاه این نوع گرانیت در نتیجه فراوانی دانه های آمفیبول، بیتوتیت، پیروکسن و مقادیر اندک الیوین می باشد. گرانیت سیاه معمولا در بازار به 2 نوع درجه اول و دوم به فروش می رسد. گرانیت مشکی درجه اول دارای رنگ یکنواخت سیاه و خاکستری با ساختاری همگن است درحالی که گرانیت مشکی درجه دوم دارای کریستال های براق و کوچک پراکنده در پس زمینه اصلی سنگ می باشد. ذخایر عمده گرانیت مشکی در هند و آفریقای جنوبی یافت می شود.

سنگ گرانیت مشکی دارای ساختاری مقاوم و مستحکم است. هرچه رنگ این نوع گرانیت تیره تر باشد، استحکام آن بیشتر خواهد شد. از جمله معروف ترین گرانیت های مشکی،گرانیت مشکی الموت با دانه های سفید ریز ودرشت است که زیبایی خاصی به کف، پلکان و نمای ساختمان می بخشد. از دیگر سنگ های پرفروش موجودد در بازار می توان به گرانیت مشکی تویسرکان، گرانیت مشکی نطنز، گرانیت مشکی پیرانشهر، گرانیت مشکی چایان، گرانیت مشکی سرکان اشاره کرد.

از جمله مزایای استفاده از سنگ گرانیت مشکی عبارتند از:
·        مقاومت در برابر حرارت بالا
·        به راحتی خش برنداشته و در برابر ضربه مقاوم می باشد.
·        عدم جذب آلودگی هوا و گرد و غبار
علاوه بر کاربرد این نوع گرانیت در طراحی بیرونی ساختمان ها می توان از آن در ساخت بناهای یادبود و سنگ قبرها نیز استفاده نمود.

​​​​​​​

سنگ گرانیت خاکستری : این نوع گرانیت از مقادیر تقریبا یکسان کوارتز، فلدسپار و آمفیبول تشکیل شده است. طیف رنگی این نوع گرانیت از خاکستری روشن تا سیاه را در برمی گیرد. گرانیت شقایق نهبندان با تم خاکستری تیره و دانه های ریز و روشن یکی از گرانیت های پرکاربرد در پروژه های اداری، تجاری و صنعتی به عنوان سنگفرش و نمای بیرونی و داخلی ساختمان می باشد.

علاوه بر این از جمله ارزان ترین و پرکاربردترین گرانیت های گل پنبه ای با رنگ خاکستری و دانه های ریز سفید و مشکی گرانیت مروارید مشهد می باشد. گرانیت مروارید مشهد دارای جذب آب نسبتا بالا است. به همین دلیل استفاده از آن در نمای بیرونی توصیه نمی شود. از این نوع گرانیت به طور عمده در سنگفرش پارکینگ، دیواره های داخلی استفاده می شود.

معمولا قیمت گرانیت خاکستری به دلیل فراوانی بیشتر آن در طبیعت، نسبت به سایر گرانیت های سیاه و سفید کمتر است. این نوع از گرانیت با کیفیت بالا بیشتر در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، برزیل و چین استخراج می شود. از جمله این گرانیت ها می توان به گرانیت خاکستری سن لوئیس، گرجیو مالاگا و گریس بولا اشاره نمود.
گرانیت خاکستری انتخاب مناسبی برای طراحی نمای بیرونی، کف و پله می باشد. این نوع گرانیت به خصوص در ترکیب با رنگ های دیگر، گیرایی محیط را بیشتر کرده و به ایجاد فضایی زیبا و مدرن کمک می کند.

سنگ گرانیت قرمز : گرانیت قرمز به دلیل فراوانی پتاسیم فلدسپار صورتی تشکیل می شود. در این نوع گرانیت احتمال وجود مواد معدنی دیگر همانند اکسید آهن نیز وجود دارد. این نوع گرانیت دارای زمینه اصلی قرمز روشن تا تیره می باشد.

کشورهای تولیدکننده این نوع سنگ به طور عمده برزیل، هند، چین و اوکراین می باشد. از متداول ترین گرانیت های قرمز همگن می توان به امپریال قرمز، تراناس قرمز، آفریقای سرخ، گرانیت فیوژن فایر، گرانیت کارمن رد و مپل رد چین اشاره کرد. این نوع گرانیت ها دارای رگه هایی از سایه های آجری قرمز و نارنجی می باشند.

در ایران نیز معادن غنی از گرانیت قرمز وجود دارد. برای مثال گرانیت قرمز یزد یکی از باکیفیت ترین و منحصر به فرد ترین سنگ های گرانیت است که در دو طیف رنگی قرمز روشن و تیره تولید می شود. این نوع گرانیت دارای پس زمینه قرمز با دانه های سفید و تیره همانند شکل زیر می باشد.

معدن استخراج این سنگ منطقه قلعه خرگوشی استان یزد می باشد. علاوه بر این، گرانیت قرمز اردستان اصفهان نمونه دیگری از این نوع گرانیت کمیاب می باشد. زیبایی فوق العاده و مقاومت بالای گرانیت قرمز در برابر عوامل جوی سبب شده است که از این نوع گرانیت در محیط خارجی ساختمان ها استفاده گسترده ای شود. 

کاربرد سنگ گرانیت خام

با توجه به این که تولید سنگ خام گرانیت در کشورمان بسیار افزایش یافته است کاربردهای بسیار زیادی از این سنگ گرانیت در کارخانه های بزرگ صنعتی کشورمان موجود بوده که مهندسین زیر سنگ های گرانیت برای موارد ساختمانی و همچنین برای تولید مواد معدنی فراوان در آزمایشگاه ها از آن استفاده می کنند و به همین دلیل هم سنگ گرانیت خام تولید بسیار زیادی را در کشورمان تجربه کرده است.

یکی از کاربردهای مهم زنگ های درجه یک گرانیت خام در صنایع ساختمان سازی و همچنین تولید سنگ های بزرگ و مستحکم ساختمانی برای نمای ساختمان ها می باشد و همچنین مهندسین بسیاری در کارخانه های مختلف تولید سرامیک و کاشی از این سنگهای گرانیتی مقاوم و مستحکم خام استفاده می‌کنند که بسیار جنس عالی و درجه یک داشته و باعث کیفیت محصولات مانند کاشی ها و سرامیک های مختلف خواهند شد و آنها در واقع به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که داشته تولیدات بسیار گسترده‌ای را پشت سر گذاشته و صادرات خوبی را به همراه داشته اند.

صادرات سنگ گرانیت خام درجه یک

امروزه صادرات سنگ خام گرانیتی درجه ۱ با کیفیت های عالی و استقامت های بسیار بالا در کشورمان بسیار افزایش یافته و صادرات آن از طریق کشورمان ایران به کشورهای همسایه مانند عربستان ترکیه و سایر کشورهای اروپایی در حال انجام بوده و آنها با استانداردهای لازم در حال صادرات می باشند و مشتریان خارجی زیادی جذب سنگهای گرانیت درجه یک خام شده است و آنها را با قیمت های برتر و عالی خریداری می‌کنند.

در پایان:

صادرات سنگ گرانیت خام توسط شرکت‌های بازرگانی و شرکت های تولیدی در کشور ما با دقت و استانداردهای لازم انجام می‌شود و قیمت های بسیار عالی و صادراتی را برای آنها در نظر گرفته که باعث جذب مشتریان بسیار زیادی از سراسر کشور ما خواهد شد و صادرات آن توانسته از درآمدها و سودهای خود را سالیانه برای کشورمان به ارمغان بیاورد. کشورهای همسایه مانند افغانستان پاکستان تاجیکستان و سایر کشورهای اروپایی در واقع دریافت کننده این سنگ‌های خامه گرانیتی به کشور خود بوده و آنها را با قیمت ها و کیفیت های برتر از کشورمان خریداری خواهند کرد.


سنگ گرانیت خام 

کاربرد سنگ گرانیت خام

خرید سنگ گرانیت خام

قیمت سنگ گرانیت خام

آخرین مقالات