• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

انواع سنگ گرانیت طلایی

انواع سنگ گرانیت طلایی

سنگ گرانیت دارای رنگبندی متنوع و بسیار زیبایی است یکی از این رنگها رنگ طلایی میباشد.رنگ طلایی یکی از رنگ‌های کاربردی در معماری کلاسیک و مدرن است. عمده کاربردهای سنگ ساختمانی طلایی در بناهای مسکونی و تجاری لوکس است. انواع سنگ طلایی ساختمانی با توجه به ویژگی‌ هایی که دارند در طراحی داخلی و نمای ساختمان‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کمیاب بودن این رنگ سبب گران‌تر بودن چنین سنگ‌هایی می‌شود. رنگ طلایی در برخی موارد زمینه‌ی اصلی سنگ‌های ساختمانی است. اما در اغلب مواقع این رنگ را می‌توان در هاله‌ها و رگه‌های موجود در بافت انواع سنگ‌ها یافت. در میان انواع سنگ‌های تراورتن ، سنگ گرانیت و به ویژه سنگ مرمریت می‌توان نمونه‌های بسیار با کیفیتی را مثال زد. در ادامه برخی از این نمونه‌ها را معرفی می‌کنیم.

سنگ مرمریت طلایی

بیشترین سنگ‌ به رنگ طلایی را می‌توان در بین مرمریت‌ها یافت. برخی از پرکابردترین سنگ های مرمریت طلایی عبارتند از:

  • سنگ مرمریت گلدن گلکسی
  • سنگ مرمریت گلدن بلک کاشان
  • سنگ مرمریت گلدن کلاسیک
  • سنگ مرمریت گلدن وود

این مرمریت‌های طلایی رنگ عموماً در فضاهای داخلی ساختمان و به عنوان کف‌پوش، دیوارپوش و یا سنگ پله مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سنگ تراروتن طلایی

در میان تراورتن‌ها نیز نمونه‌های برجسته‌ای از این رنگ دیده می‌شود. یکی از معروف‌ترین گزینه‌ها، سنگ تراورتن طلایی آذرشهر است. در این تراورتن رگه‌هایی به رنگ‌های سفید و گاه پرتقالی دیده می‌شوند. وجود این رگه‌ها امکان فرآوری آن‌ها را به صورت موج‌دار و بی‌موج فراهم کرده است. فرآوری این سنگ در ابعاد مختلف، به ویژه اسلب رایج بوده و در لابی‌ها، سالن‌ها و نمای دیوارها به فراوانی از آن استفاده می‌شود.

سنگ گرانیت طلایی

سنگ گرانیت‌ طلایی نیز محبوبیت بالایی دارند. یکی از گرانیت‌های پرکاربرد موجود در بازار ایران، سنگ گرانیت طلایی مهاباد است. این سنگ هم‌چون دیگر نمونه‌های گرانیت از استحکام بالایی برخوردار بوده و 

جذب آب بسیار پایینی دارد. یکنواختی طرح موجود در بافت آن، دیگر ویژگی مهم آن است.این سنگ در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان، راه پله، کف پارکینگ و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزایای سنگ گرانیت طلایی

رنگ طلایی

ظاهر زیبا

قیمت مناسب

ساب پذیری خوب

جذب آب کم

مقاومت در برابر ضربه و فشار

مقاومت در برابر سایش

مقاومت در برابر شرایط جوی

معایب گرانیت طلایی

میزان چسبندگی کم

وزن سنگین

وجود غده و لکه در بعضی از سورت‌های ضعیف

 

در ادامه به معرفی چند نمونه داخلی و خارجی سنگ گرانیت طلایی میپردازیم. با ما همراه باشید.

سنگ گرانیت طلایی ماگما

سنگ گرانیت ماگما گلد از خنک شدن آهسته گدازه های آتشفشانی تشکیل شده است.سنگ گرانیت طلایی ماگما سنگی طبیعی با زمینه بژ مایل به زرد می باشد،سنگ گرانیتی عجیب با امواج طلایی بر روی بک گراند مشکی. گرانیت ماگما عمدتا در معادن برزیل استخراج می شود و همانطور که اشاره گردید جزو خانواده گرانیت می باشد،بنابراین یک سنگ سخت آذرین با خواص ضد ساییدگی، و یخ زدگی، سنگی با سخت و با قابلیت ساب پذیری بالا می باشد.

این سنگ قابلیت استفاده در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان و همچنبن برای سنگ کف ساختمان نیز بسیار مناسب می باشد و کاربرد فراوان دارد. زمانی که تکه ای از سنگ گرانیت ماگما را می خرید بخشی از تاریخ سیاره خود را در خانه خود دارید و از آنجا که، هیچ دو تخته سنگی یکسان نیستند پس شما صاحب اثری منحصر به فرد از دل طبیعت هستید.

کاربرد سنگ گرانیت ماگما گلد

  • سنگ کانترتاپ
  • روشویی و حمام
  • کفپوش
  • روکش دیوار
  • پله ها و تراس

قیمت سنگ اسلب ماگما گلد

همانطور که مطلع هستید قیمت تاثیر گرفته از عوامل مختلفی می باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

• سایز و ابعاد مورد نیاز: هرچه ابعاد بزرگتر و برش ها دقیق تر باشد قیمت افزایش می یابد.
• ضخامت اسلب درخواستی
• رنگ: هرچه رنگ سنگ روشن و یک دست تر باشد قیمت افزایش می یابد.
• درجه کیفی : هرچه رگه و فسیل سنگ کمتر باشد قیمت افزایش می یابد
• کیفیت فرآوری شده سنگ
• جهت برش
• جهت ساب و…

سنگ گرانیت طلایی جگوار

سنگ گرانیت طلایی جگوار (JAGUAR Granite) یکی از خاص‌ترین، باکیفیت‌ترین و زیباترین سنگ‌های اسلب گرانیت موجود می‌باشد که با توجه به طرح خاص و جذاب آن و مشخصه‌های ساختاری فوق‌العاده این سنگ، در طراحی‌های داخلی و خارجی ساختمان‌های لوکس و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمدتا سنگ گرانیت جگوار به‌صورت اسلب فرآوری و تولید می‌گردد. خاستگاه سنگ اسلب گرانیت طلایی جگوار کشور هندوستان بوده و وجه تسمیه این سنگ به دلیل شباهت ظاهری آن به پوست پلنگ است. سنگ اسلب گرانیت طلایی جگوار یکی از خاص‌ترین گرانیت‌های موجود در بازار می باشد و در صورت فرآوری صحیح که عمدتا به‌صورت اسلب انجام می‌پذیرد، زیبایی خیره کننده را از خود به‌جا می‌گذارد.

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانیت طلایی جگوار

در مورد ویژگیهای منحصر به فرد سنگ گرانیت طلایی جگوار میتوان به مواردزیر اشاره کرد:

  • استحکام فوق‌العاده و دوام بالا
  • جذب آب نسبتا مناسب که سبب افزایش کاربرد این سنگ در کابینت و کانترتاپ آشپزخانه می‌شود
  • طرح خاص و جذاب
  • قابلیت ایجاد قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • مقاومت فشاری بسیار بالا
  • مقاومت سایشی مناسب
  • عدم خش‌پذیری و لک‌پذیری
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به سایر سنگ‌های مشابه خارجی و وارداتی
  • ابعاد اسلب ماکزیمم و نسبتا بزرگ به دلیل قواره بودن و سلامت بالای کوپ سنگ

یکی از بزرگترین ویژگی‌های سنگ اسلب گرانیت طلایی جگوار استحکام و مقاومت بالای آن می‌باشد. در تولید اسلب این سنگ در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب، کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده‌ای را به همراه خواهد داشت. ویژگی‌های مثبت یاد شده در کنار قیمت خرید بسیار مناسب سنگ اسلب گرانیت جگوار سبب آن گردیده تا این سنگ به عنوان رقیب جدی برای سایر سنگ‌های خارجی، یکی از گزینه‌های مناسب جهت استفاده در ساختمان‌های لوکس در کانون توجه طراحان و سازندگان قرار گیرد.

این سنگ به‌صورت اسلب فرآوری و تولید می‌گردد که در موارد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابعاد اسلب‌ها با توجه سایز و قواره کوپ سنگ خام متفاوت بوده و در ابعاد و اندازه‌های آزاد به فروش می‌رسد. برش اسلب و فرآوری سنگ در ابعاد بزرگ با دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مخصوص انجام می‌شود و شیوه عملیات آماده‌سازی سنگ با روش تایل (قله‌بری) متفاوت است.

کاربرد سنگ اسلب گرانیت طلایی جگوار

خرید و استفاده از انواع سنگ اسلب گرانیت طلایی جگوار در فضاها و مکان‌هایی که در معرض رطوبت و تماس مداوم با آب هستند نظیر سرویس‌های بهداشتی، حمام‌های لوکس و مستر، روشویی و استخرها بسیار متداول می‌باشد. همچنین این سنگ به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت، تابش نور مستقیم آفتاب و … از نظر بسیاری از سازندگان و طراحان قابلیت استفاده در بسیاری از فضاها دارد. تعدادی از موارد کاربرد سنگ اسلب گرانیت جگوار عبارتند از:

  1. فضای داخلی ساختمان
  2. فضای خارجی ساختمان
  3. دیواره‌های داخلی
  4. پله‌های داخلی ساختمان‌های لوکس و مجلل
  5. لابی و ورودی‌ها
  6. ستون‌ها
  7. شومینه
  8. کف هال و پذیرایی VIP
  9. پیشخوان و کانتر مراکز تجاری
  10. هتل‌ها و پروژه‌های لوکس
  11. صفحه کابینت و کانترتاپ
  12. فضای داخلی آشپزخانه
  13. سنگ مزار و مقبره
  14. سرویس‌های بهداشتی لوکس
  15. حمام و مستر
  16. روف گاردن
  17. استخر

سنگ اسلب گرانیت طلایی جگوار به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به‌صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می‌گردد. استفاده از سنگ اسلب گرانیت جگوار قاب بسیار زیبا و چشم‌نوازی خلق نموده که شکوه و جلوۀ خاصی به فضا و ساختمان می‌بخشد. در بسیاری از طراحی‌های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ‌ها در کف و دیواره‌های ساختمان باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می‌گردد.

سنگ گرانیت طلایی سولاریوس

سنگ گرانیت سولاریوس دارای رنگ های طلایی و قهوه ای قدرتمند، همراه با رگه های متنوع خاکستری، قهوه‌ای، بژ و سفید می باشد. حرکت رگه ها در هر برش از سنگ متفاوت و منحصر بفرد است. نمایش بی نظیر کنتراست رنگ های تیره و روشن در این سنگ، آن را به یک گرانیت طلاییِ جذاب و غنی تبدیل کرده است که در فضای معماری، تجملی نفس گیر و باشکوه، از جنس طبیعی ترین ماده زمین، خلق می کند. سنگ گرانیت سولاریوس از معادن کشور برزیل استخراج و در کشور ایتالیا فرآوری می‌گردد و از محبوب ترین سنگ های گرانیت دنیا می‌باشد.

ویژگی های سنگ گرانیت سولاریوس:

  1. مقاومت بالا در برابر فشار و سایش
  2. جذب آب و نفوذپذیری پایین
  3. مقاومت بالا در برابر نوسانات جوی و انجماد
  4. درخشندگی و ساب پذیری بالا
  5. و...

سنگ گرانیت سولاریوس برای استفاده در این فضاها پیشنهاد می گردد:

  • طراحی داخلی واحدهای مسکونی و ویلاهای لاکچری
  • طراحی داخلی پروژه های تجاری، اداری و سالن های مجلل
  • سنگ کف و دیوار لابی های مجلل مسکونی و تجاری
  • کانترتاپ ها و سنگ دیوار آشپزخانه ها
  • طراحی سرویس های بهداشتی و حمام های مستر لوکس
  • سنگ نمای ساختمان و محوطه سازی
  • سنگ شومینه، اکسنت وال و دیوار پشت تلویزیون
  • و...

قیمت سنگ گرانیت سولاریوس با توجه به تعرفه های گمرکی و نرخ ارز متغیر می‌باشد ولی به طور کلی از سنگ های کمیاب و گران‌قیمت خارجی به شمار می‌آید و برای پروژه های کوچک توجیه اقتصادی ندارد.

سنگ گرانیت طلایی مهاباد

سنگ گرانیت طلایی مهاباد همان گونه که از نامش مشخص است دارای طیف رنگی طلایی می باشد. از ویژگی های این سنگ میتوان به مقاومت فشاری نسبتا خوبی، جذب آب پایین و زیبایی منحصر به فردش اشاره کرد که  .  همگی سبب شده گرانیت طلایی مهاباد یک سنگ جامع باشد وکاربردهای زیادی را شامل گردد.معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی شهرستان مهاباد قراردارد

کاربرد سنگ گرانیت طلایی مهاباد

از جمله کاربردهای این سنگ میتوان به مواردزیر اشاره کرد:

  1. دیواره های داخلی ساختمان
  2. دیوار لابی وکلیه نماهای داخلی
  3. سنگفرش واحد های تجاری و اداری
  4. سرویس بهداشتی
  5. دکوراتیو
  6. میز و کانتر آشپزخانه
  7. نمای بیرونی ساختمان
  8. سنگفرش اماکن مذهبی
  9. سنگفرش پارکینگ
  10. سنگفرش محوطه و پیاده رو و…

 

 

جهت مشاوره و خرید انواع سنگ گرانیت کافیت با ما تماس بگیرید

.

  •  

سنگ گرانیت طلایی خرمدره

سنگ گرانیت خرمدره از چندین معدن و چندین سینه کار قابل استخراج میباشد که هر یک سورت های متفاوت با رنگ های مختلفی دارند از جمله:فیلی،شکلاتی، طلایی میباشد. یکی از معروفترین این رنگها طلایی آن میباشد.

معادن سنگ گرانیت طلایی خرمدره در استان زنجان قرار گرفته است. همانطور که گفتیم سنگ گرانیت خرمدره دارای طیف های رنگی مختلفی میباشد که هر یک از معادن و سینه کارهای مختص به خود استخراج میگردد. سنگ گرانیت خرمدره از معادن صدری،خوش طینت و مرادی قابل استخراج و استحصال میباشد. 

ویژگی سنگ گرانیت طلایی خرمدره:

سنگ گرانیت طلایی خرمدره از نوع دانه دار است که دارای زمینه ی طلایی به همراه دانه های ریز مشکی و سفید است. سنگ گرانیت خرمدره در برخی موارد دارای خلل و فرج است که جهت افزایش استحکام و کیفیت سنگ خلل و فرج ها توسط رزین پر میشوند. این سنگ در سورت های ضعیف دارای لکه های سیاه است که به اصطلاح به انها غده میگویند. این سنگ به روش های سابیده،فلیم،کوبیک و جداول سنگی قابل فراوری میباشد که هر یک بر اساس کاربرد این سنگ فراوری شده و به بازار سنگ عرضه میشود. و در ابعاد اسلب،تایل،پله و کوبیک قابل برش میباشد. 

بطور کلی سنگ گرانیت طلایی خرمدره از ویژگی های زیر برخوردار است:

  1. استحکام بالا
  2. جذب اب پایین
  3. مقاوم در برابر هر نوع شرایط  اب و هوایی
  4. مقاوم در برابر سایش و فشار 

کاربرد سنگ گرانیت طلایی خرمدره:

  1. سنگ کف فضای داخلی ساختمان
  2. سنگ کف فضای خارجی
  3. سنگفرش محوطه و پیاده رو ها
  4. سنگفرش سوله های صنعتی و بهداشتی
  5. نمای بیرونی و داخلی
  6. دیواره پارکینگ
  7. بدنه راه پله و سنگ پله
  8. جدول سنگی

در پایان:

صنايع سنگبری کريستال با بيش از ٣٠ سال سابقه با مدیریت برش و توليد انواع سنگهای گرانيت از معادن مختلف مشغول کار بوده و هم اکنون درحال برش تخصصی سنگ گرانیت در ابعاد و اندازه های گوناگون (از ضخامت 1cm تا ضخامت 20cm و تا عرض 80cm ) و محصولاتش را با کمترين تلورانس ممکن به بازار عرضه می نمايد از شاخصه های بارز اين سنگبری ميتوان به سابقه درخشانش در زمينه صادرات سنگ گرانيت به کشورهايی همچون ترکيه-ترکمنستان-عراق-ارمنستان-اذربایجان-روسیه-بلغارستان-رومانی-بلاروس والمان اشاره کرد و همچنين دارنده گواهينامه بين المللی سيستم مديريت يکپارچه IMS کشورهای انگلستان وايرلند ميباشد و در نهايت هم اکنون با بدست آوردن گواهينامه های بين المللی ISO 9001 ISO 14001 OHSAS 18001 .با افتخار در حال خدمتگذاری به مردم شريف ايران ميباشد

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره کلیک نمائید .


سنگ گرانیت

 سنگ گرانیت طلایی

انواع سنگ گرانیت طلایی

آخرین مقالات