• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

سنگ ساختمانی مناسب برای محوطه

سنگ ساختمانی مناسب برای محوطه

در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی انواع سنگ ساختمانی مناسب برای محوطه سازی و حیاط بپردازیم پس با ما همراه باشید. نکته ‌ای که برای محوطه سازی باغ و ویلا اهمیت دارد این است که ابتدا شرایط آب و هوایی ساختمان یا آن محوطه به خصوص را بررسی کنید و در نظر داشته باشید که فصل زمستان یا تابستان در این منطقه چگونه است.

به طور قطع شاید لازم باشد در خرید بهترین سنگ ساختمانی برای محوطه سازی مصالحی را انتخاب کنید که در شرایط سخت و دشوار نیز مقاومت و ثبات خود را حفظ کنند.از سوی دیگر حیاط یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه به حساب می آید و می توان گفت جزو قسمت های بسیار پرطرفدار و البته پر تردد یک ساختمان نیز می باشد.

عموم بازدید کنندگان در وهله ی اول ورود به یک ساختمان یا خانه با حیاط آن مواجه می شوند و می توان گفت که زیبایی حیاط یک خانه بیانگر زیبایی و دکوراسیون کلی یک خانه می باشد.به عبارتی یک ساختمان اولین تاثیر خود را به وسیله حیاط خود می گذارد .

اگر حیاط شما عاری از هر گونه فاکتور زیبایی شناختی باشد مطمئنا نمی توانید تاثیر مناسبی بر روی میهمانان خانه تان داشته باشید. این موضوع محدود به میهمانان یک خانه نمی باشد بلکه بر روی افراد صاحب خانه نیز تاثیر گذار است. چراکه طبق یافته های روان پزشکی سطحی که روی آن قدم بر می دارید تاثیر مستقیمی بر روی افکار و میزان شادابی و رضایت درونی شما دارد.

سنگ ساختمانی مناسب برای محوطه

انواع سنگ ساختمانی مناسب برای محوطه سازی و حیاط :

      • سنگ فرش گرانیت

اگر بتوانید برای حیاط خانه و یا ویلای خود از سنگ فرش گرانیتی استفاده کنید، علاوه بر بحث استحکام و ماندگاری، نمای زیبایی خواهد داشت. گرانیت نسبت به سرما و گرما بسیار مقاوم است، لذا برای سنگ فرش که در معرض عوامل محیطی قرار دارد، انتخاب بسیار ایده ‌آلی خواهد بود.

گرانیت جزو آن دسته از سنگ های بسیار عالی برای ساختمان سازی می باشد. گراینیت جزو سنگ های گران قیمت می باشد اما با توجه به کیفیت و البته دوام بسیار بالایی که دارد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کف ساختمان باشد. این سنگ در برابر سرما و گرما دارای مقاومت بالایی است و همین امر آن را برای کف حیاط های مختلف مناسب کرده است چرا که کف حیاط همواره در معرض تغییرات دمایی می باشد.

      • سنگ فرش اسلیت

دسته دیگری از بهترین سنگ ساختمانی برای محوطه سازی، اسلیت‌ها هستند. اسلیت‌ها در حقیقت به تخته سنگ‌هایی گفته می‌شود که دارای رنگ و بافت متنوع بوده و برای ایجاد ظاهر و نمای خلاقانه در محوطه بیرون باغ و ‌ویلا مناسب هستند. مهمترین محدودیت و چالش که برای اسلیت‌ها عنوان شده است، آسیب‌پذیر بودن آن‌ها نسبت به نفوذ آب، قیمت بالا و همچنین هزینه‌های نصب بیشتر است.

      • سنگ فرش تراورتن

از بهترین گزینه ها برای کف حیاط استفاده از سنگ تراورتن می باشد. نفوذ پذیری این سنگ نسبت به آهک کم تر می باشد. این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما دارد و استفاده از آن در مکان هایی با تردد بسیار بالا توصیه نمی شود و بهتر است در این مکان ها از سنگ های گرانیت استفاده نمایید.

      • سنگ فرش گرانیت

اگر بتوانید برای حیاط خانه و یا ویلای خود از سنگ فرش گرانیتی استفاده کنید، علاوه بر بحث استحکام و ماندگاری، نمای زیبایی خواهد داشت. گرانیت نسبت به سرما و گرما بسیار مقاوم است، لذا برای سنگ فرش که در معرض عوامل محیطی قرار دارد، انتخاب بسیار ایده ‌آلی خواهد بود.

گرانیت جزو آن دسته از سنگ های بسیار عالی برای ساختمان سازی می باشد. گرانیت جزو سنگ های گران قیمت می باشد اما با توجه به کیفیت و البته دوام بسیار بالایی که دارد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کف ساختمان باشد. این سنگ در برابر سرما و گرما دارای مقاومت بالایی است و همین امر آن را برای کف حیاط های مختلف مناسب کرده است چرا که کف حیاط همواره در معرض تغییرات دمایی می باشد.

        • ماسه سنگ

ماسه سنگ حاصل ته نشینی ماسه ها در کف رودخانه یا جویبار است. این سنگ جزء سنگ های رسوبی است و از پیوند دانه های سیلیسی حاصل می شود. ماده اولیه این سنگ ممکن است اکسید آهن و یا خاک رس و سیلیس باشد. سختی و دوام قطعات این سنگ به نوع چسب آن وابسته است.

سنگ ساختمانی مناسب برای محوطه سازی و حیاط


سنگبری کریستال استون با تجربه فراوان و سابقه ای درخشان آماده مشاوره به شما عزیزان میباشد برای خرید و مشاوره کلیک نمایید .
آخرین مقالات