• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

برش سنگ گرانیت

برش سنگ گرانیت

از ابزارالات پر کاربردی که در صنعت و مشاغل بسیاری همانند ساختمان سازی، آهنگری، نجاری، سنگبری و … نقش بسزایی دارند، فرزها هستند. فرزها انواع مختلفی دارند که با توجه به قدرت و توان، سرعت و نوع کاربری به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

فرز آهنگری، فرز سنگ بری، فرز نجاری، فرز انگشتی، فرز مینیاتوری و مینی فرزها انواع مختلف این ابزار هستند. هر کدام از این ابزار مناسب برش، صیقل و یا تراش قطعات خاص خود هستند. به عنوان مثال فرز سنگ بری همانطور که از نامش نیز پیداست، مناسب برش و تراشیدن انواع مختلفی از سنگ ها و سنگ گرانیت می باشد.

در نظر گرفتن چندین نکات مهم به هنگام کار با فرز سنگ بری برای برش سنگ گرانیت امری ضروری است، این کار نه تنها موجب اطمینان از انجام صحیح عملیات می‌شود بلکه از ایمنی و درستی کار خاطر جمع خواهید بود.

نکات مهم و ضروری در برش گرانیت با فرز سنگ بری:

صفحه دستگاه را بررسی کنید : پیش از کار با فرز سنگ بری ، صفحه را بررسی کنید و وزن آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید وزن دستگاه برای شما قاب  تحمل است. بدون شک می دانید که اکثر فرزها دو دستگیره دارند که در ثابت نگه داشتن دستگاه کمک شایان ذکری می‌کنند، بهتر است پیش از استفاده از فرز بررسی کنید آیا می توانید به راحتی با دست قوی ترتان از آن استفاده کنید یا خیر.

آگاه باشید به هنگام عبور تیغ از روی سنگ گرانیت نیاز به اعمال فشار دارید، زیرا لرزش به وجود آمده هنگام کار با فرز موجب می شود ابزار سنگین تر به نظر بیاید.

از خودتان محافظت کنید: علاوه بر اینکه باید اطمینان حاصل کنید محافظ فرز سنگ بری در جایگاهش قرار دارد و ایمن شده است، به استفاده از چندین روش محافظتی اساسی نیز نیاز دارید. از پوشیدن لباس های گشاد و دست و پا گیر جلوگیری کنید و برای حفاظت از دستانتان دستکش بپوشید، قابل توجه است پوشیدن دستکش به محکم نگه داشتن دستگاه کمک می کند.

توجه داشته باشید به هنگام عملیات برش، خرده ریزه های سنگ گرانیت به اطراف پرت می‌شوند و این امر واقعا مخاطره آمیز می‌باشد. برای جلوگیری از ورود این تراشه ها به چشم هایتان، از یک جفت عینک ایمنی استفاده کنید. پوشیدن ماسک صورت برای کاهش خطر تنفس گرد‌و‌خاک سنگ گرانیت عملی حساب‌شده می‌باشد.

بیشتر بخوانید :

معرفی سنگ گرانیت خام

عوامل موثر بر رنگبندی سنگ گرانیت

خط برش سنگ گرانیت را مشخص کنید: برای آنکه برش دقیقی با فرز سنگ‌بری داشته باشید، بهتر است محل برش را با مداد و خط کش صاف نشانه گذاری کنید. در این مرحله، باید با دقت از چکش و اسکنه استفاده کنید تا خط شیار مناسبی را به طور صحیح ایجاد کنید.

مطمئن شوید خط شیار ایجاد شده به اندازه کافی عمیق می‌باشد و تیغه به راحتی می‌تواند درون آن جای گیرد و یا جابه‌جا شود. معمولا با توجه به ضخامت سنگ گرانیت ، سه برش کافی است. به یاد داشته باشید کل خط مورد نظر باید به طور کامل کشیده شود. این فرایند باعث می‌شود تا مکان دقیق مورد نیاز را برش دهید و تیغه در خطر سر خوردن بر روی صفحه نباشد.

مکان کارتان را آماده کنید: از وجود هرگونه اشیا غیرضروری در محل کار خود خودداری کنید، این امر کمک خواهد کرد به هنگام استفاده از فرز سنگ بری به مانعی برنخورید و وسیله ای جلوی دست و پایتان را نگیرد. در کنار اطمینان خاطر از کاهش هرگونه خطر لیز خوردن، مطمئن شوید که سیم برق دستگاه همیشه در پشت کار باشد و در مسیر تیغه قرار نگیرد. اگر در فضای باز کار می کنید، از شرایط وزش باد و آب و هوای مناسب مطلع شوید.

فرز را به درستی بکار ببرید : هنگامی که فرز روشن است و از آن برای برش سنگ گرانیت استفاده می کنید از هر دو دست برای گرفتن آن استفاده کنید. پیش از آنکه تیغه را در تماس با سنگ گرانیت قرار دهید، صبر کنید تا تیغه با سرعت زیاد بچرخد و مطمئن شوید به هنگام اعمال تیغه بر روی صفحه، در مقابل فشار به وجود آمده مقاومت کافی را خواهید داشت.

اجازه ندهید به هنگام استفاده از ابزار حواستان پرت شود و در آخر توجه داشته باشید زمانی که دیگر نیازی به استفاده از ابزار ندارید، دستگاه از منبع برق و یا هرگونه منبع انرژی کشیده شده باشد.

پس از آشنایی برش گرانیت با فرز سنگ بری بهتر است چند مدل از این دستگاه ها نیز را مورد بررسی قرار دهید و گزینه متناسب با کار خود را نتخاب نمایید. برندهای مختلفی در جهان این دستگاه را تولید کرده و به بازار عرضه نموده اند.

در پایان:

صنايع سنگبری کريستال با بيش از ٣٠ سال سابقه با مدیریت برش و توليد انواع سنگهای گرانيت از معادن مختلف مشغول کار بوده و هم اکنون درحال برش تخصصی سنگ گرانیت در ابعاد و اندازه های گوناگون (از ضخامت 1cm تا ضخامت 20cm و تا عرض 80cm ) و محصولاتش را با کمترين تلورانس ممکن به بازار عرضه می نمايد از شاخصه های بارز اين سنگبری ميتوان به سابقه درخشانش در زمينه صادرات سنگ گرانيت به کشورهايی همچون ترکيه-ترکمنستان-عراق-ارمنستان-اذربایجان-روسیه-بلغارستان-رومانی-بلاروس والمان اشاره کرد و همچنين دارنده گواهينامه بين المللی سيستم مديريت يکپارچه IMS کشورهای انگلستان وايرلند ميباشد و در نهايت هم اکنون با بدست آوردن گواهينامه های بين المللی ISO 9001 ISO 14001 OHSAS 18001 .با افتخار در حال خدمتگذاری به مردم شريف ايران ميباشد


برش سنگ گرانیت

صادرات سنگ گرانیت

ضخامت سنگ گرانیت

آخرین مقالات