• 03133802310
  • اصفهان-شهرک صنعتی محمود آباد-خیابان 16

معرفی بهترین انواع سنگ گرانیت

معرفی بهترین انواع سنگ گرانیت

 از سنگ گرانیت تعارف مختلفی ارائه میشود . یک زمین شناس ممکن است سنگ گرانیت را به عنوان یک سنگ آذرین دارای دانه درشت، کوارتز و فلدسپات تعریف کند که تماماً از کریستال‌ها ساخته شده است. با این حال، در تجارت سنگ، کلمه "سنگ گرانیت" برای هر سنگ حاوی فلدسپات با کریستال‌های به هم پیوسته که به اندازه کافی بزرگ هستند که با چشم غیر مسلح دیده شوند استفاده می‌شود. این نوع سنگ دارای بافتی با دانه‌های متوسط تا درشت بوده و با وجود این که کانی‌های موجود در آن متفاوت است. به رنگ‌های مختلف از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه یافت می‌شود.

سنگ گرانیت از پیدایش تا نحوه نگهداری

سنگ گرانیت در واقع گونه‌ای سنگ آذرین درونی است بهمین خاطر بافت آن دارای دانه‌های متوسط تا درشت بوده و دارای دُرّ کوهی (کوارتز) و فلدسپات، میکا و پاره‌ای کانی‌های دیگر می‌باشد. رنگ آن بسته به کانی و شیمی سنگ، از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه، متغیر می‌باشد.

سنگ های گرانیت از سنگین‌ترین سنگ‌ها با چگالی ۲٫۷۵ گرم بر سانتیمتر مکعب می‌باشد. ویژگی های فیزیکی سنگ گرانیت از جمله استحکام بالا، مقاومت در برابر فرسایش، جذب آب ناچیز در کنار تنوع در ظاهر و رنگبندی، گرانیت را به یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین مصالح پایدار ساختمانی مبدل ساخته و هزاران سال است که از آن برای فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود.

این سنگ اغلب در فضاهای باز مانند نمای ساختمان ها، پله ها،حیاط منازل، سنگفرش خیابان ها، پیاده روها و محوطه ها و همچنین جهت پیشخوان آشپزخانه، کاشی کف،پلکان، استخر و سونا و بسیاری از مواردی که جنبه تزئینی دارد استفاده می شود. قطعات گرانیت می تواند دارای سطح ناهموار باشد و یا تمام سطوح آن پرداخت شده باشد.

سنگفرش های گرانیتی برای یک جاده باریک رنگین و یا حیاط منازل کاربرد دارد. گرانیت بیشتر در پیاده رو خیابان ها استفاده می شود که بسیار بادوام هستند. این سنگ ها ظاهر تزئینی زیبایی به وجود می آورد. ترکیب سنگ های طبیعی رنگارنگ با طراحی هنرمندانه و تخصصی نتیجه منحصر بفرد و بادوامی را ایجاد می کند.

انواع رنگ سنگ گرانیت

سنگ های گرانیت به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند. این چهار دسته شامل سنگ گرانیت شکلاتی، گرانیت مشکی، گرانیت قرمز و گرانیت طوسی است. هر کدام از این دسته در طیف‌های رنگی مختلف قرار می‌گیرند:

سنگ گرانیت مشکی

سنگ گرانیت سفید

سنگ  گرانیت سبز

سنگ گرانیت پرتقالی

سنگ گرانیت جنگلی

سنگ گرانیت خاکستری

سنگ گرانیت شکلاتی

سنگ گرانیت صورتی

سنگ گرانیت طلایی

سنگ گرانیت فیروزه ای

سنگ گرانیت کرم رنگ

 

انواع سنگ گرانیت

در این بخش به انواع پرکاربرد سنگ گرانیت براساس محل تولید و رنگ می‌پردازیم:

 

سنگ گرانیت قرمز یزد

سنگ گرانیت قرمز یزد جزء گرانیت‌های سخت برش و سخت ساب می‌باشد و بسیار مقاوم هستند. سنگ گرانیت قرمز یزد در دو تم رنگی قرمز روشن که اصطلاحا گرانیت قرمز یزد گوجه‌ای و قرمز تیره که سماقی یا عنابی نیز می‌نامند استصال و فرآوری می‌گردد.سنگ گرانیت قرمز یزد بعلت کوپ دهی ضعیف طول پلاک دهی سنگ از 2 متر بیشتر تجاوز نمی‌کند. اغلب طول‌های سنگ گرانیت قرمز یزد کوتاه هستند‌. سنگ گرانیت قرمز یزد مناسب برای نمای ساختمان، سنگ فرش اماکن تجاری و اداری، لابی و آسانسور می‌باشد.

 

سنگ گرانیت مروارید مشهد

سنگ گرانیت مروارید مشهد از جمله سنگ‌هایی است که به گل پنبه‌ای شهرت دارند. رنگ آن‌ها بیشتر در تم‌های خاکستری و دانه بندی آن نیز بسیار ریز و به رنگ سفید و مشکی صدفی است. در سورت‌های ضعیف این سنگ دانه‌های رنگی مشکی (اصطلاح غده) یافت می‌شود که طرح را از یکنواختی خارج می‌کند. این نوع سنگ در کشور ایران در گروه ارزان‌ترین سنگ گرانیت دسته‌بندی می‌شود.

خرید سنگ گرانیت

 

سنگ گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان از مقاوم‌ترین سنگ های گرانیت گل پنبه‌ای است. معدن سنگ گرانیت نهبندان دارای 15 سینه کار فعال است که هر کدام از این سینه کارها طرح و رنگ زمینه متفاوتی دارند ولیکن از لحاظ جنس و آنالیز فیزکی و شیمیایی سنگ تفاوت چندانی ندارند. سنگ گرانیت نهبندان بدلیل مقاومت بالا و جذب آب پایین ساب و جلای خوبی برمی‌دارد و کاربردهای گوناگونی در ساختمان دارد. سنگ گرانیت نهبندان اغلب بصورت طولی و تایل برش داده می‌شود و در نمای ساختمان، سنگ پله، دیواره راه پله و پارکینگ و سنگفرش اماکن پر‌تردد مثل پاساژ‌ها و ایستگاه‌های مترو کاربرد دارد. انواع سنگ گرانیت نهبندان که در ایران فرآوری و در بازار سنگ عرضه می‌گردد، می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

سنگ گرانیت نهبندان آستان

سنگ گرانیت نهبندان کرم

سنگ گرانیت نهبندان پرتقالی

سنگ گرانیت نهبندان ثلاث

سنگ گرانیت نهبندان شقایق

رنگبندی سنگ گرانیت


 

سنگ گرانیت نطنز

معدن سنگ گرانیت سفید نطنز در شهر نطنز از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان واقع گردیده است. سنگ گرانیت مشکی نطنز دارای چندین معدن از قبیل معدن سنگ گرانیت مشکی مولایی، معدن سنگ گرانیت مشکی علیزاده و معدن گرانیت مشکی حسینی می‌باشد که هر کدام وژگی خاص خودش را دارد. سنگ گرانیت مشکی مولایی پر رنگ‌تر و یا مشکی تیره هست که دارای هاله و رگه‌های سفید در آن دیده می‌شود.

 

سنگ گرانیت

ولی سنگ گرانیت مشکی حسینی و علیزاده سطحی یکنواخت‌تر ولی روشن‌تر از سنگ گرانیت مشکی مولایی هستند. سنگ گرانیت مشکی نطنز بدلیل مقاومت بالا و ساب‌پذیری خوب مصارف گوناگونی در صنعت ساختمان سازی دارد.

سنگ گرانیت تویسرکان

سنگ گرانیت مشکی تویسرکان یکی از بهترین سنگ‌های گرانیت مشکی ایران است که از لحاظ رنگ و یکنواختی با سنگ‌های گرانیت مشکی خارجی برابری می‌کند. سنگ گرانیت تویسرکان دارای دو بافت می‌باشد که اصطلاحا به آن اشک چشمی و پرکلاغی می‌گویند. کاربرد سنگ گرانیت مشکی تویسرکان در کلیه فضاهای بیرونی و داخلی ساختمان اعم از سنگ نما و سنگفرش می‌باشد.

سنگ گرانیت بیرجند

سنگ گرانیت سبز بیرجند بدون شک یکی از زیباترین سنگ های گرانیت در دنیا است. این سنگ دارای رنگ و طرح منحصربفرد به همراه ویژگی‌های ساختاری و فیزیکی عالی است. همچون جذب آب ناچیز و مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی سرد و گرم، مقاومت فشاری بالا و ثبات رنگ کاربرد زیادی در قسمت‌های مختلف ساختمان و محوطه سازی دارد. گرانیت سبز بیرجند در انواع دانه اناری، جنگلی، آبرنگی و اسپایدر استحصال می‌گردد که در آنها تفاوت در بافت کلی طرح وجود دارد.

 

سنگ گرانیت زهدان 

سنگ گرانیت سفید زاهدان از گرانیت‌های گل پنبه‌ای روشن و یکی از گرانیت‌های پرمصرف در صنعت ساختمان سازی می‌باشد. سنگ گرانیت سفید زاهدان ساب‌پذیری خوبی دارد و کاربردهای گوناگونی از جمله سنگ نما، سنگفرش فضاهای بیرونی و داخلی، سنگ کابینت و سنگ پله و ... دارد. 

 

سنگ گرانیت بروجرد

گرانیت بروجرد زمینه رنگی خاکستری دارد که با نام گرانیت جوکار نیز شهرت دارد. سنگ ساختمانی گرانیت بروجرد به رنگ خاکستری روشن و تیره است و در ترکیب رنگی آن رنگ مشکی، سفید، و خاکستری دیده می‌شود. سنگ گرانیت بروجرد شباهت زیادی به گرانیت سفید نطنز و گرانیت مروارید مشهد دارد و با توجه به قیمت مناسب آن  استقبال زیادی از آن می‌شود.

سنگ گرانیت تایباد

گرانیت تایباد دارای زمینه‌ای روشن و با دانه‌بندی درشت به رنگ پرتقالی و قهوه ای است. گرانیت تایباد همچنان با نام گرانیت هلویی تایباد نیز شناخته می‌شود. در ردیف‌های ضعیف‌تر این سنگ نیز مانند سایر گرانیت ها، لکه‌های سیاه (غده) وجود دارد که باعث کاهش قیمت تمام شده خواهد شد. گرانیت های داخل به جز گرانیت قرمز یزد عموما دارای رنگ‌های گرم نیستند.برای یافتن رنگ‌های متنوع گرانیت معمولا به گرانیت‌های خارجی رجوع می‌شود. اما گرانیت تایباد کمی از این امر مستثنی بوده و با دانه‌های پرتقالی رنگ خود تونالیته رنگی این سنگ را گرم و زیبا کرده است.

 

سنگ گرانیت خرمدره زنجان

سنگ گرانیت خرمدره از چندین معدن استخراج می‌گردد که هر کدام دارای طیف رنگی خاص خود می‌باشند. این سنگ در رنگ‌های شکلاتی، طلایی و فیلی در بازار وجود دارد. گرانیت خرمدره به صورت سابیده، فلیم شده، کوبیک و جدول سنگی فرآوری می‌گردد. این نوع از سنگ گرانیت درجه‌بندی زیادی ندارد و سورت‌های  ضعیف آن دارای لکه‌های سیاه است، که به آن غده گویند.

در پایان:

صنايع سنگبری کريستال با بيش از ٣٠ سال سابقه با مدیریت برش و توليد انواع سنگهای گرانيت از معادن مختلف مشغول کار بوده و هم اکنون درحال برش تخصصی سنگ گرانیت در ابعاد و اندازه های گوناگون (از ضخامت 1cm تا ضخامت 20cm و تا عرض 80cm ) و محصولاتش را با کمترين تلورانس ممکن به بازار عرضه می نمايد از شاخصه های بارز اين سنگبری ميتوان به سابقه درخشانش در زمينه صادرات سنگ گرانيت به کشورهايی همچون ترکيه-ترکمنستان-عراق-ارمنستان-اذربایجان-روسیه-بلغارستان-رومانی-بلاروس والمان اشاره کرد و همچنين دارنده گواهينامه بين المللی سيستم مديريت يکپارچه IMS کشورهای انگلستان وايرلند ميباشد و در نهايت هم اکنون با بدست آوردن گواهينامه های بين المللی ISO 9001 ISO 14001 OHSAS 18001 .با افتخار در حال خدمتگذاری به مردم شريف ايران ميباشد

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره کلیک نمائید .


سنگ گرانیت

بهترین سنگ گرانیت

انواع سنگ گرانیت

آخرین مقالات